Byggahus.se

Spisar från Smeg alt Ilve

1. T
    Medlem Nivå 3
    Nån som har eller har erfarenhet av Smegs resp. Ilves spisar . Min man är inne på om vi ska ha en 90 cm bred spis istället för häll med ugn. Det ser ju onekligen maffigt ut, men är dessa spisar bra ? Jag har endast hittat ett fåtal i denna bredd med glaskermamikhäll ( vi kan ej ha gas )

2. K
    Medlem Nivå 7
    Jag har en Smeg spis. Det är min favoritgrej i köket. Spisen är gedigen (och tung). Skön känsla i reglagen. Vi har en variant med två ugnar. Inga klagomål på ugnarna förutom att den lilla saknar varmluft. Bra och lättförståelig klocka med tidtagning inbyggd i spisen.

Vi har gas och jag hart aldrig testat en Smeg med elhäll. Satsa på en spis med induktionshäll.

3. T
    Medlem Nivå 3
    Ja, helst vill jag ha induktion, men de finns inte i denna bredd på spisar.
    Kanske blir det i allafall inbyggd häll ( 90 cm bred med induktion )
    Det är mycket att tänka på och bestämma sig för när man bygger om köket. Man vi ju att det ska kännas helt rätt när det är klart!

4. K
    Medlem Nivå 7
    • Laddar…
  5. A
    Medlem Nivå 4
  6. T
    Medlem Nivå 3
    Tack Kamy...perfekt!
    Vad är det man säger :) Det första man blir blind på är ögonen :)
    Missade denna helt när jag sökte på deras hemsida!

7. K
    Medlem Nivå 7
  8. W
    Medlem Nivå 7
    Vi valde mellan Smeg och Iilve och det blev Iilve för de modellerna som var aktuella för oss så var Smeg varianter riktigt risiga i kvaliten på vred och dylikt jämfört med Iilve, rackliga och känslan av att vara riktiga lågpris grejjer var det. Plast istället för metal på vissa detaljer etc. Kanske e bättre nu då detta var för 2 år sedan. Hur själva kvaliten på uppvärming etc är vet jag inget om men vi körde Iilve häll och ugn. Funkar klockrent.