Byggahus.se

Spira 175 övervåning

323 läst  4 svar

1. N
    Medlem Nivå 1
    Hallå alla husbyggare!

Om allt går som planerat så ska vi bygga ett spira 175 med hjältevadshus, så kul!

Vi planerar att färdigställa övervåningen så fort som möjligt då vi behöver ytan så vi letar redan nu efter inspiration till planlösningen. Så ni som har byggt ett spira 175 får gärna dela med er av bilder o tankar om övervåningen!? Vi skulle vilja ha 4 sovrum, ett badrum och allrum där uppe, är det någon som fått till det bra?

2. N
    Hobbysnickare Nivå 7
    Hej, vi har ett spira 168, ska göra samma sak, har inte hittat nån som gjort så många rum på övervåningen, typ bara tre sovrum & en toa, och lite allrum i mitten. Lägg gärna upp bilder alltid kul att jämföra sen hur olika man tänker :)

3. N
    Medlem Nivå 1
    Jag har tyvärr ingen bild än, ingen aning hur man ska få till det därför jag hoppades att någon annan här hade en färdig idé

Jag har bett om en offert från övervåning.se så får se om dom har en planlösningsidé, de har förhoppningsvis gjort några olika varianter redan.

Hur har ni tänkt?

4. N
    Hobbysnickare Nivå 7
    Okej, dom ger ju ett förslag på hur man ska göra övervåningen, vi lutar åt det hållet med en ändring, att det blir två sovrum & en toa och walk-in-closet i ena sovrummet. Men inte spikat än :)

5. B
    Medlem Nivå 2
    Man kan göra allrummet mindre och passa in ett litet rum(golvyta) på ca 9-10 m2, mellan trappan och ordinarie rumsfördelning, den väggen måste dock vinklas så att den inte kommer ivägen för dörren till ordinarie sovrum. Det enda fönster i det rummet blir ett takfönster, om man inte sätter takkupa på den sidan.

Bevaka ämnet och häng med när det uppdateras.
Bevaka