1 780 läst ·
1 svar
2k läst
1 svar
spikpistol för mdf på osb
tänkte få lite tips ,,, jag har en övervåning med snedtak där osb sitter på reglarna. har köpt en 6 mm mdf panel som jag tänkte ha som ytskikt. kan jag spika fast mdf skivan på osb,n . tänkte limma lite på baksidan också. Min tanke var att använda 15mm dyckert ( mdf 6mm, osb 10mm) om detta är möjligt , tips på dyckert pistol? eller är jag ute och cyklar, någon som gjort detta ? tacksam för svar
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Vilken 16g pistol som helst bör göra jobbet.K kanalvakten skrev:tänkte få lite tips ,,, jag har en övervåning med snedtak där osb sitter på reglarna. har köpt en 6 mm mdf panel som jag tänkte ha som ytskikt. kan jag spika fast mdf skivan på osb,n . tänkte limma lite på baksidan också. Min tanke var att använda 15mm dyckert ( mdf 6mm, osb 10mm) om detta är möjligt , tips på dyckert pistol? eller är jag ute och cyklar, någon som gjort detta ? tacksam för svar
Du avgör hur mycket du vill lägga på pistolen, om du vill ha luftdriven eller batteri osv.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Lackera eller foliera MDF-dörr och lådfront – vad är bäst för vit glan
Möbelsnickeri -
Tips på lim för att limma MDF-panel direkt mot våtrumsmatta
Badrum -
Skiva för platsbyggd stomme — OSB/MDF/spån/plywood? Kvalitet?
Möbelsnickeri -
MDF försegling/grund - Zinsser BIN Aqua..
Möbelsnickeri -
Sprayfärg extra lämplig för möbler? (MDF)
Färg, Måla & Tapetsera