Hur mkt lättare blir mitt jobb att sätta upp lister och foder om jag investerar i en batteridriven spikpistol likt Ryobi har framför att köpa en billig variant med separat kompressor?

Ska spika kanske 100m list/foder totalt och därefter sannolikt säljer jag maskinen.

Om jag ska gå tryckluftsspåret, kan ngn tipsa om billig men bra maskin?

• En batteridriven Ryobi Airstrike spikpistol avsedd för montering av lister och foder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Alltid trevligt att slippa slangen.
Hur Ryobis batteripistol funkar vet jag inte men de borde finnas några omdömen här på Byggahus.
Förmodligen lättare att sälja Ryobin än en billig Biltema luftpistol efter avslutat jobb.
Knappa 2400:- får du slanta upp för en Senco FinishPro18, kan säkert handlas billigare i utlandet dock.

A
Är det så lite du tänkt använda den kanske det bästa är att hyra en listpistol:thinking:

Funnderat på det men då arbetet kommer vara utspritt under en tidsperiod om kanske 2 mån tror jag det blir billigare att köpa och sen sälja.

Handyman 1 skrev:
Är det så lite du tänkt använda den kanske det bästa är att hyra en listpistol:thinking:

Batteridrivet är klart smidigt, du slipper släpa på kompressorn.. jag tror på en av bra märke som blir lättare att sälja, typ Hikoki, DeWalt eller Makita

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.