Byggahus.se

Spikpistol för okuunig

1. A
    Medlem · Uppsala · 87 inlägg

AndreasBe

Medlem
    Hej,

Jag skulle vilja ha en spikpistol (dyckertpistol??) för att sätta upp lister men för att verkligen kunna motivera ett köp så vore det bra om den fungerar även att sätta upp panel på t ex garaget. Vad ska man ha? Jag vill bra grejer när jag väl köper.

Vad säger experterna om detta erbjudande som damp ner i mailboxen. igår:

http://www.icontact-archive.com/oV3a-_nyPRctnL3N7alfbhtVdXz2VLjH?w=4

Mvh,

//Andreas

• Laddar…
  2. M
    Medlem · Norrbotten · 2 239 inlägg

mlkjhr

Medlem
    Såvitt jag vet så är det olika pickor till dyckert och trådspik. Den som man använder för upp till 90 mm trådspik tar inte dyckert och tvärt om. Pasloden i annonsen är en bra picka men du får en kompressor och två pickor för mindre pengar än en Paslode, och ännu mer pengar över om du måste ha 2 st Paslode.

3. FredrikR
    Tidsoptimist · Dalarna · 10 744 inlägg

FredrikR

Tidsoptimist
    Du behöver 2 olika pistoler för det du nämner, tyvärr.

4. M
    Medlem · Skåne · 3 123 inlägg

Mats Bengtsson

Medlem
    Jepp. Men billiga dyckertpistoler finns det gott om. Jag har ett par dyckertpistoler, och ett par klammerpistoler (billiga). Fungerar bra, och kostar i princip ingenting, till skillnad från elverktyg. Spikpistol har jag köpt en dyrare version av. Precis som mikjhr skriver gav jag mindre för alla plus kompressor än för en Paslode.

Så nummer ett är att motivera dyckertpistol och kompressor. Sedan att köpa en spikpistol när den väl behövs. Den går att köpa billigt, men det är lite tveksamt om det är en bra idé.

--- Mats ---

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.