Har inhandlat ett EFO-61 handtag efter rekommendationer från denna gruppen. Mitt gamla gick i sönder. Men nu ser jag att själva staven som går in i fönstret är längre på det nya. Kan man lösa det med ngn slags distansbricka eller?
Produkter som diskuteras: "distansbricka"
Distans- & justeringsbrickor
Nedan hittar du vårt sortiment inom distans- & justeringsbrickor.
Läs mer
Ja jag har testat. Det rör sig om 5 mm. Jag beställde handtaget från St George Security store. På deras hemsida står det att sprinten är 44mm. Precis som min gamla. De hade inte handtaget hemma utan beställde hem det och skickade det till mig. Ett annat företag säljer samma handtag med 55mm sprint. Kan det va så att St George beställt hem därifrån?Purre skrev:
Handtaget kommer ursprungligen från Beslagsgruppen men de verkar ha utgått där.
Jag brukar sätta fast pinnen i ett skruvstycke och såga i rätt längd med en bågfil.Ullebull skrev:
Det är inte så noga hur du gör bara du lyckas kapa fyrkantspinnen.
Anledningen till att jag inte använder vinkelkap/slip är "heta arbeten" samt att det finns risk att "sprutet" från skapar problem.
Jag är inte säker att det utgått, Beslagsgruppen tog tidigare bort handtaget från hemsidan men nu är det tillbaka igen så kanske endast var något produktions/leveransproblem.Ullebull skrev:
Om jag kommer ihåg det nästa gång jag pratar med Beslagsgruppen så frågar jag.
https://www.beslagsgruppen.se/product/efo-61
Redigerat:
Medlem
· Västra Götaland
· 2 496 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
anslutning toalett till avlopp
Vatten & Avlopp -
Hur kan man få tag i en konstruktionsritning till ett kungshus
Utbyggnad och tillbyggnad -
Trä till akustikpanel
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur hade ni löst plintarna till bärlinan?
Grund & Markarbeten -
Finns det snickerifirma i Göteborg som kan tillverka en stjärna i trä?
Möbelsnickeri