Byggahus.se

Sparfönster

1. Annaeriksso
    Medlem Nivå 2
    Jo jag ska bytta alla fönster i huset och har fastnat för detta , inne på det just nu men har inte bestämt förstås.
    https://www.sparfonster.se/dreh-kipp-foenster/

Dreh kippfönster från Sparfönster, det är sådana fönster man öppnar vanligt sidohängt samt även uppåt.

Jag har stött på sådana i Österrike, Luxemburg och Spanien och tyckt att de är så himla bra.

Kan ni hjälpa mig med för och emot sådana fönster, samt för och emot Sparfönster?
    Håller de leveranstider och kvalitet?

2. B
    Medlem Nivå 6
    Jag har nyligen köpt 6 glidhängda trä/alu från Sparfönster, har inte satt upp dem än men är änsålänge nöjd - det enda jag upplever som skillnad är att de inte är förborrade för karmskruv(men borra med karmskruvborr 14/5 tror jag inte ska bli något större bekymmer).

Drehkipp/sidhängda/inåtgående hade jag i mitt förra hus(satte inte in dem själv) - smidigt om man vill ha myggnät uppsatt på utsidan om sommaren då man fortfarande kan komma åt handtag att stänga/öppna utan att behöva fiffla undan myggnätet. Öppnar man bara upptill behöver man inte flytta på blommkrukor på fönsterbänken.

3. lagom2
    Medlem Nivå 3
    Ägare av www.sparfonster.se är samma som Elitfönster - INWIDO AB. Vridfönster som säljes via Sparfönster tillverkars i Polen.

• Laddar…
  4. S
    Medlem · Nivå 5
    Mina fönster jag fick hem i våras kommer från Estland.

5. Ymer
    Medlem Nivå 7
    Jag har köpt och monterat tre sidohängda sparfönster. Priset strulade så jag har även haft kontakt med deras serviceavd. Mycket tillmötesgående och de redde upp allt och skickade fönstren på pall, förpackade lika bra eller lika dåligt som andra fönsterleverantörer, inget skadat. Rekommenderas.

• Laddar…
  6. Annaeriksso
    Medlem Nivå 2
    Det blev Outlinefönster från Hornbach för mig tillslut. Fasta och vridfönster.