Hallå!
Kan väl börja med att jag säkert lagt den här tråden helt fel och ber då så hemskt mycket om ursäkt.

Men iallafall, har planer på att skaffa en regnvattentank för att spara på regnvattnet, har idag 3 stycken 210 liters kärl som står vid 3 stuprännor. Dom har blivit fulla 3 gånger, så alltså har jag samlat ihop nästan 2000 liter vattnet på bara regnvatten.

Någon som använder en sån tank idag? Går det gräva ner helt och hållet, finns det med pump så man kan använda det som en vanlig kran alltså till vattenspridare och liknande?

Tommy Hall1 Tommy Hall1 skrev:
Hallå!
Kan väl börja med att jag säkert lagt den här tråden helt fel och ber då så hemskt mycket om ursäkt.

Men iallafall, har planer på att skaffa en regnvattentank för att spara på regnvattnet, har idag 3 stycken 210 liters kärl som står vid 3 stuprännor. Dom har blivit fulla 3 gånger, så alltså har jag samlat ihop nästan 2000 liter vattnet på bara regnvatten.

Någon som använder en sån tank idag? Går det gräva ner helt och hållet, finns det med pump så man kan använda det som en vanlig kran alltså till vattenspridare och liknande?
Det finns ju större behållare man kan ha
Vit IBC-behållare med metallgaller på asfalt, etikett, kran och lock, används för vätskeförvaring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dom kanske inte är jättesnygga dock. Annars kan man ju köpa ngån form av tank man gräver ned - kolla hur det är med isolering/grävsdjup för tat få det frostfritt då dock, om du inte planerar att tömma den varje säsong.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.