Hej
Nu när vi gör om i garaget så vill vi installera en vask så man kan fylla tvätthinken m.m.

Tanken är att skruva upp en vask på väggen där det finns vatten och sen spåra i golvet ner till brunnen som finns i mitten av rummet med avlopp. Min fundering är nu om jag riskerar att skära av rören som går till elementen? De går där nånstans för elementen är på andra sidan men jag har ingen aning om var eller hur djupt ner de går..
Skär man igenom rören med en diamantklinga på vinkelslipen eller ”stannar” det till och man känner precis som när man kör på typ armeringsjärn?

Tacksam för er input

• Garaget under renovering med verktyg, byggmaterial, en TIKI-släpvagn och en golvbrunn i mitten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett grått avloppsrör som sträcker sig från en betonggolv till en brunnslock i ett garage under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du inga ritningar på garaget? Annars kan du kolla hos kommunen, vad som finns i deras arkiv.

Hej, jo jag kan nog få fram det och det är med ganska stor säkerhet att jag ”korsar” dessa ledningar.. Men hur djupt brukar de gå tänker jag?
Avloppsröret behöver ner ca 5cm

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.