Håller på att lägga Junckers skeppsgolv och på en del av underlaget har jag masonit och i masoniten finns det glipor t ex kring tröskel men även på några andra ställen. Under masoniten ligger frigolit som Isolering. Kring tröskel drar det lite och jag skulle vilja täta/fylla upp med något innan jag lägger golvet, vad tror ni vore lämpligt?

Beige matta, vit vägg och dörrstoppare, mörk kant längs golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En vägg intill ett fönster med smuts och spruckna rester på golvbeläggningen, tecken på slitage eller skada.
Skapa konto
Fönsterram nära en vägg med isolering synlig i glipan; skadad väggstruktur; behov av reparation.
Skapa konto

En närbild på en korktavla bredvid en träkant och en dörrpost i förgrunden. Otydlig omgivning, slitet utseende.
Skapa konto
Golvkant intill dörr med smuts och små vita fragment, troligen nära en utomhusmiljö eller balkong.
Skapa konto
Soligt fönsterprojicerat skuggmönster på en beigefärgad vägg och golv, tydliga ljus och skuggspel.
Skapa konto

Ska jag kanske bara dreva springan vid tröskeln? så det inte drar längre? blir väl ganska hyfsat tätt oxo?

Frigolit i små bitar är ingen höjdare som isolering. Dreva med glasull/stenull är ok.

• Gilla
sepani
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Frigolit i små bitar är ingen höjdare som isolering. Dreva med glasull/stenull är ok.
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
eftersom jaginte behöver stöd för planken precis intill tröskeln bör det funka, ska läggas i längsled

Drivning blir bra så här men om (?) jag ska spackla på något ställe se bild vad borde jag använda? Eller kanske bara lumppapp….den sista biten spånplatta ligger lite lägre än övriga….

Insidan av ett fönster med synlig isolering och en del av en dörrmatta.
Skapa konto
Inomhusmiljö med beige golv och vit dörrkarm. En sko skymtar i hörnet.
Skapa konto

S sepani skrev:
Drivning blir bra så här men om (?) jag ska spackla på något ställe se bild vad borde jag använda? Eller kanske bara lumppapp….den sista biten spånplatta ligger lite lägre än övriga….

[bild] [bild]
remsan som syns närmast väggen på bild två…

Blev ok så långt…

Rum under renovering med trägolv, delvis täckt med skyddspapp, stora fönster med utsikt, ljust och öppet.
Skapa konto

• Gilla
-MH-
  • Laddar…
Då var det klart så långt….

Tomt rum med trägolv, fönster och öppning till annat rum med köksskåp.
Skapa konto

• Gilla
Luddis_1
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.