Byggahus.se

Spängskiss till Stiga snöslunga 825

1. R
    Medlem · Nivå 8
    Även jag har köpt mig en Movac 825t / Stiga 825t och skulle gärna få tag i en manual / reservdelslista för framtida behov.

Går detta fortfarande att lösa @boltis ? Alla länkarna ovan är döda nu några år senare :D

2. S
    Medlem Nivå 2
    Jag hittade fasiken min PDF på min "aldrig ominstallerade dator" . :crysmile:
    Men det verkar inte finnas stöd för filer här ?!

Edit: löste det nu :)

Redigerat 11 dec 2019 08:13
  3. M
    Medlem Nivå 1
    Hej! Har en stiga 825 som driften slutade funka på när jag plogade senast. Visade sig att remmen till driften hoppat av och nu är jag osäker hur den ska sitta. Jag har satt fast den som jag antar att den ska sitta enligt sprängskissen, när jag startar snurrar den fint men när jag trycker ner driften så stannar remmen och den bara rycker till lite..

Någon som kan fota hur driftremmen ska sitta så man får en riktigt uppfattning. (Tycker det är svårt att se på sprängskissen)

4. V
    Medlem · Nivå 6
    Spännrullen ska trycka mot remmens utsida. Har du provat att spänna wiren, det är ju några kättinglänkar som det går att haka i annat läge. Ids inte gå ut i boden just nu, mörkt och kallt. Lycka till!

5. M
    Medlem Nivå 1
    Ja det är så jag har monterat, det verkar som att remmen är för lös det är därför den inte driver, tryckte in spännrullen lite manuellt och den började driva. Fjädern till spännrullen är fäst i ett litet hål i chassit om det är den du menar.

6. V
    Medlem · Nivå 6
    Ska kolla i morgon hur det ser ut på min slunga.

7. V
    Medlem · Nivå 6
    Ska nog hålla tyst nu, annars "kollrar jag bort dig", det var inte en 825:a jag har, mindes fel.

8. M
    Medlem Nivå 1
    Okej vad synd:/

9. Smackbonk
    Hobbysnickare Nivå 4
    jag har en 825:a, fick du ordning på det?

10. M
    Medlem Nivå 1
    Shit har glömt att uppdatera! Åkte till lokala motorfirman och frågade om dom hade en likadan remm som satt på (ville utesluta att remmen inte lyckats töjt ut sig, vilket i sig kanske är otroligt men var öppen för allt)
    Han hade bara några remmar som var samma tum men lite mindre i diameter.

Problemet jag hade var ju att remmen var för slapp så jag lånade hem den mindre remmen och testa och den gick nästintill perfekt på och det visade sig att den funkade prima! Så nu driver den som vanligt, har dock ingen aning varför den förra vart så slapp för fjädern för spännrullen hade inga tecken på att den var utöjd eller skadad.

Det var så jag fick lösa det hela iaf

• Laddar…