9 398 läst ·
2 svar
9k läst
2 svar
Spackla med Ardex F5 på källarväggar?
Jag har köpt ett hur från 50-talet med källare (putsade väggar) som är målad med någon typ av plastfärg och spacklat med vanligt väggspackel.
Jag kommer att slipa ner färg och spackel med diamantskiva för att till sist måla med Silikat-färg. Jag har blivit rekommenderad att spackla med Ardex F5 på väggarna efter slipningen för att få upp en yta samt lagning av puts som ev. faller bort.
Är det någon som vet om detta är en bra lösning?
Jag kommer att slipa ner färg och spackel med diamantskiva för att till sist måla med Silikat-färg. Jag har blivit rekommenderad att spackla med Ardex F5 på väggarna efter slipningen för att få upp en yta samt lagning av puts som ev. faller bort.
Är det någon som vet om detta är en bra lösning?
Jag har ingen erfarenhet av Ardex F5, men en snabb googling visade att det var väldigt dyrt.
Jag hade nog köpt några säckar putsbruk C och lagt på där det behövs. Mycket billigare och ger samma ytstruktur som den befintliga putsen.
Men du kanske vill ha helt släta väggar och inte den struktur som puts ger?
Jag hade nog köpt några säckar putsbruk C och lagt på där det behövs. Mycket billigare och ger samma ytstruktur som den befintliga putsen.
Men du kanske vill ha helt släta väggar och inte den struktur som puts ger?
Klicka här för att svara