Tänkte höra om ni har några goda tankar kring detta: Vi ska lägga nytt trägolv. Problemet är att golvet är väldigt böljande, med nivåskillnader över 1-2 cm på en mindre yta på de värsta ställena. Så att använda lumppapp är uteslutet (vi har provat ovanpå mattan, ett oändligt svårt jobb). Under är betong, så vi behöver alltså ta bort mattan och jämna ut betongen under.
Är det bara flytspackel som gäller? Eller kan man enbart jämna ut groparna med golvspackel och kolla riktningen med långt vattenpass? Tycker det verkar svårt att flytspackla, hur tjockt lager behövs för att det ska bli hållbart? Hur svårt är det att flytspackla, kommer man lyckas som nybörjare eller är det bäst att anlita nån? (Jag är tjej men jag är händig, så räkna inte in ev könsfördomar i rådgivningen...

). I min värld verkar det enklare att bara jämna ut med golvspackel, typ som att predspackla, men...?
Hur viktigt är det att allt lim från mattan tas bort? Ev lumppapp som biter sig kvar? Visst behöver man prime:a först?
Mycket tacksam för råd!