Byggahus.se

Spackel i kök

1k läst  5 svar

1. B
    Medlem Nivå 3
    Hej! Har nyligen köpt hus där en del ska bli uthyrning. Är inne på köket men har bara kunskap om färg/tapet och snickerier så behöver lite råd.

Allt ska ut i köket och in med enkla ikea-prylar (förutom vitvaror för de är kass!)
    Tänkte köra med Ikeas stänkskydd längs hela diskbänken och vidare över köksbänken.

Kaklet är väl bara ta väck men tänkte göra ytan slät så jag kan limma stänkskärmarna direkt på. Vad ska jag spackla med? Det kommer ju skyddas från väta men vet inte om jag kan köra vanligt spackel.

En bifråga där det här kanske är fel forum... Det är blåbetong och av den anledningen jag har fått råd om att inte borra flera hål och därmed undvika att limma skärmen.

Alla råd välkomna och efterbilder utlovas då jag säkerligen kommer ha fler frågor framgent när jag tar mig igenom huset :)

2. H
    Medlem · Nivå 19
    Det behövs inte våtrumsspackel i kök, man kan men det är överkurs.

• Laddar…
  3. B
    Medlem Nivå 3
    Tackar, spacklat och klart, nu är det kakel som sätts upp. Har inte gjort det förut men svärfar visade lite så nu kommer jag vidare :)

4. B
    Medlem Nivå 3
    Hej! Utlovade lite efterbilder så det kommer här!
    Tack för tipsen!

5. H
    Medlem · Nivå 19
    Snyggt.

6. S
    Medlem · Nivå 12
    Vad var det för fel på gamla köket då? Tror nästan det är lite hysteri på renoveringar i onödan?.......:D

Bevaka ämnet och häng med när det uppdateras.
Bevaka