12 356 läst · 26 svar
12k läst
26 svar
Sovrumsförvaring, hur skulle ni ha gjort?
Grundstött
· Halland
· 28 365 inlägg
Vad rar du låter!
Lycka till med inredandet.
Är det Östersund eller?
Jag bodde där en höst, halva tiden på Frösön. En mycket vacker stad
Och nära till vildmarken i Oviksfjällen och civilisationen i Trondheim.
Lycka till med inredandet.
Är det Östersund eller?
Jag bodde där en höst, halva tiden på Frösön. En mycket vacker stad
Och nära till vildmarken i Oviksfjällen och civilisationen i Trondheim.
Tack! Jag är rarKnockOnWood skrev:
Kul att du bott här! Jag trivs här och tycker också att det är en fin stad
Till Oviken har jag varit några gånger, men inte Trondheim, det är ju jättelång!
Grundstött
· Halland
· 28 365 inlägg
Jag bodde några månader (augusti - december) i Östersund när jag "gjorde lumpen".
En mycket fin stad!
Den är som en isolerad ö i all vildmark där uppe i nordväst.
Den hösten jag bodde där kom Tröndelags Teatresällskap och gjorde gästspel på teatern.
De gav MolièresTartuffe, minns inte riktigt.
Men att höra Molières sonetter (eller vad det heter) på klingande västnorsk var en upplevelse
En mycket fin stad!
Den är som en isolerad ö i all vildmark där uppe i nordväst.
Den hösten jag bodde där kom Tröndelags Teatresällskap och gjorde gästspel på teatern.
De gav MolièresTartuffe, minns inte riktigt.
Men att höra Molières sonetter (eller vad det heter) på klingande västnorsk var en upplevelse
Om du bor själv så satsa på en 140 säng. Gott om plats att vräka sig när man sover och får du sällskap så borde sällskapet utan problem rymmas i sängen. När ni lessnat på att ligga ihopslingrade så kan ni skaffa en större säng då.
Grundstött
· Halland
· 28 365 inlägg
Ett gott råd, fast ett udda format, den måste nog specialbeställas.pelpet skrev:
Men jag hade en sådan (från Dux) i mitt första hus, för sovrummet var så litet.
Den gjorde i alla fall att man kom nära varann och samboskapet/äktenskapet höll ihop
Men finns det plats är det nog bättre att gå på standardstorlek 160.
Grundstött
· Halland
· 28 365 inlägg
Wow, det hade jag ingen aning om.
Det är ju inte varje dag man köper ny säng, om man köper kvalitet från början
Det är ju inte varje dag man köper ny säng, om man köper kvalitet från början
Det går ganska bra! (men inte så snabbt
)
Har skruvat massor med gips och spacklat och fått hjälp med att flytta vägguttag så att det hamnar ett under varje nattduksbord. Nu ska det bara målas och så ska jag köpa panel till en av väggarna.
Men! Nu vill jag byta taket också, det är ett betongtak. Jag skulle vilja ha panel där också istället. Har tittat på sådan här: https://www.k-rauta.se/byggvaruhus/regina-combi-classic-6x400x2415vit-4st
Jag läste monteringsanvisningarna till den och det verkar ju inte så svårt, bara att sätta upp glespanel på cc390 i taket och spika/limma fast skivorna i det.
Jag hade tänkt sätta 28x70 i betongtaket med spikplugg. Men hur ska jag veta hur många spikpluggar jag ska sätta och och hur långa dom ska vara? Jag vill ju helst sätta så få som möjligt och borra så grunt som möjligt för att inte träffa någon elkabel.
Om jag tittar i takdosan så går kablarna in där ungefär 3 cm upp, det borde betyda att jag kan borra så mycket (eller lite mindre för säkerhets skull) utan att träffa någon elledning va?
Om jag sätter 5x50mm spikplugg, hur tätt behöver jag sätta dom tror ni?
Eller skulle det fungera med 5x40?
Det skulle kännas säkrare men då kommer ju bara 12mm i taket. De där panelskivorna är ju inte så tunga, så det räcker kanske ändå, vad tror ni?
Glad påsk!
Har skruvat massor med gips och spacklat och fått hjälp med att flytta vägguttag så att det hamnar ett under varje nattduksbord. Nu ska det bara målas och så ska jag köpa panel till en av väggarna.
Men! Nu vill jag byta taket också, det är ett betongtak. Jag skulle vilja ha panel där också istället. Har tittat på sådan här: https://www.k-rauta.se/byggvaruhus/regina-combi-classic-6x400x2415vit-4st
Jag läste monteringsanvisningarna till den och det verkar ju inte så svårt, bara att sätta upp glespanel på cc390 i taket och spika/limma fast skivorna i det.
Jag hade tänkt sätta 28x70 i betongtaket med spikplugg. Men hur ska jag veta hur många spikpluggar jag ska sätta och och hur långa dom ska vara? Jag vill ju helst sätta så få som möjligt och borra så grunt som möjligt för att inte träffa någon elkabel.
Om jag tittar i takdosan så går kablarna in där ungefär 3 cm upp, det borde betyda att jag kan borra så mycket (eller lite mindre för säkerhets skull) utan att träffa någon elledning va?
Om jag sätter 5x50mm spikplugg, hur tätt behöver jag sätta dom tror ni?
Eller skulle det fungera med 5x40?
Det skulle kännas säkrare men då kommer ju bara 12mm i taket. De där panelskivorna är ju inte så tunga, så det räcker kanske ändå, vad tror ni?
Glad påsk!
Medlem
· Stockholm
· 605 inlägg
Några bilder?