63 327 läst · 205 svar
63k läst
205 svar
Sopgubben ställer tunnan upp och ner....
Allvetare
· Västra Götaland
· 9 720 inlägg
Vända en soptunna uppochner tar typ 5 sekunder. Leta rätt på korrekt brevlåda tar flera gånger längre tid
Hos oss skulle en lapp i brevlådan bli krångligare eftersom tunnorna inte finns på samma ställe som brevlådorna. Tunnorna töms också "manuellt" av minst två "gubbar", dvs en som hakar på tunnorna på tömningsmekaniken bak på bilen och en som kör.MariaiÖstergötland skrev:
Frågan är ju bara om sopgubben sparar nån tid på detta när han för femtielfte gången vänder samma soptunna upp och ner? Alla pratar ju inte sopgubbska.R roli skrev:
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 426 inlägg
Han tycker kanske du är en sopa...
Medlem
· Stockholm
· 3 713 inlägg
Jamenvafaen, jag måste fråga en pryl angående min soptunna.
På tunnan ingjutet i plasten står vilken sida som skall stå utåt.
Dessutom sitter det en klibba som talar om vilken sida som ska stå utåt.
Men..... varje gång jag kommer hem och de bytt tunna står den åt andra hållet, med texten och pilen inåt tomten.
Vilken sida skall stå utåt mot vägen där sopgubbarna kommer och tömmer?
/W
Men..... varje gång jag kommer hem och de bytt tunna står den åt andra hållet, med texten och pilen inåt tomten.
/W
Bytt tunna?Workingclasshero skrev:
/W
Vad säger vi om grannar som slängt sopor i din soptunna utan att fråga/be om lov/be om ursäkt?
På vår gata byte dem förra året vilken sida som skulle stå ut när de byte tömningsbil, ställde fel någon gång men man lär sig till slut.Workingclasshero skrev:
/W
Sopgubben vet varför, ring ditt renhållningsbolag och fråga vad de menar med en upp-och-nedvänd tunna.M Mawe85 skrev:
Säg att du kommer från en kultur (Soptoo) där det betyder att någon i din familj ska dö, så insistera på att få en förklaring och att de genast upphör med mordhoten.
Vi ställer alltid (när vi kommer ihåg att ta fram dem, annars töms de inte) soptunnorna vid tomtgränsen, mot staketet så att de inte blockerar infarten till carporten. Ibland när de har tömts så står inte längre soptunnorna mot staketet, utan slarvigt mitt för uppfarten så att man måste gå ur bilen och flytta på dem innan man kan köra in i carporten. Säkert ett litet problem i sammanhanget, men det hade inte tagit dem längre tid att ställa dem 1-2 meter åt sidan istället.