Hej
Grunden till vårt uterum ser ut att ha gått sönder. Förslag på åtgärd?

• Ursprungsbild: Spricka i betonggrund nära hörn, med markering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad föreställer bilden?

Det är betongplattan utanför uterummet. Betongplatta med ogräs och smuts vid foten av en vit pelare nära glasdörren till uterummet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ser inte så "trasigt" ut ? Ingen stor spricka vad som syns på bilden iaf.
Möjligen lite urlakning av cement (ytan blir grövre) så på sikt kanske det kan förekomma vatteninträngning och ev sprickbildning.

Så att laga med lite cement är nog inte fel, tyvärr verkar det vara silikon mot stolpen där, det måste man kanske ta bort (ordentligt). Silikon är oftast inte så bra mot andra material (andra material fäster inte).

Sen kanske man vill lägga på något annat får att få vatten att rinna av stolpen ordentligt. Jag gillar inte silikon annat än i typ kök/badrum, kanske ngn slags utefog vore bättre ?

klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Ser inte så "trasigt" ut ? Ingen stor spricka vad som syns på bilden iaf.
Möjligen lite urlakning av cement (ytan blir grövre) så på sikt kanske det kan förekomma vatteninträngning och ev sprickbildning.

Så att laga med lite cement är nog inte fel, tyvärr verkar det vara silikon mot stolpen där, det måste man kanske ta bort (ordentligt). Silikon är oftast inte så bra mot andra material (andra material fäster inte).

Sen kanske man vill lägga på något annat får att få vatten att rinna av stolpen ordentligt. Jag gillar inte silikon annat än i typ kök/badrum, kanske ngn slags utefog vore bättre ?
Stort tack för hjälpen och tipsen. Då ska jag fixa det så att det inte blir något större problem!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.