Efter att ha googlat runt ett par timmar, så visade det sig att det inte fanns någon byggsats för att bygga en lekstuga till tjejen och en borg till grabben. Håller just nu på med nedanstående projekt. Jag har bilder från hela tiden som kan läggas upp om intresse finns. En hel del kvar finns det att göra.
Tänkte mer om det fanns några kreativa själar på detta forum, vad man kan göra mer?
Bygget är byggt helt i lösvirkes och måtten är 2 x 2,5 meter, plattformen med rutschkanan är 1 x 2,5 meter. Det vill säga hela alltet är 7,5 m2.
Den har 1,64 m takhöjd -> 1,60 m för taklutning. Taket består av 45x 120 > råspont -> takpapp -> läkt av tryckimpregnerat och tralldeck som golv på ovanvåningen.
De högsta "taggarna" är från mark till top 2,9 m och därför går bygget som friggebod.
Frågor, funderingar, kommentarer, vill jag gärna ha. Finns alltid förbättringspotential. Finns även ritningar om någon är sugen
Budget ca 8 000:- Har dock redan passerat 12 000:- Räknar med 15 000:- när den är klar. Det som drog iväg var Z-panelen. Man hade kunnat välja OSB och måla, men tyckte detta blev snyggare.
Den är Ok av grannen. den står inte så nära tomtgränsen som det verkar. Jag har 3m till tomtgränsen. Jag har planterat häcken 1 m in på min tomt. Av taktiska skäl.
Jätteroligt bygge! Men jag förstår inte tanken bakom trappan. Jag hade nog valt en repstege eller kanske ett rep med knutar som är lite mer utmaning för dem små att klättra med.
I lekanläggningen jag bygger på till mina barn finns det en liten disk för att leka affär och det finns önskemål om en brandmansstång och en vinsch att hissa upp sand med som finns på en del köpesanläggningar.
Jätteroligt bygge! Men jag förstår inte tanken bakom trappan. Jag hade nog valt en repstege eller kanske ett rep med knutar som är lite mer utmaning för dem små att klättra med.
Har även en dotter på två år som älskar att åka rutschkana... Fanns inget alternativ i dagsläget. När hon blir äldre, så kan man enkelt ta bort trappan och sätta en klättervägg eller liknande... Tanken är att barnen skall kunna leka själva och kunna utforska