B bergquist #1 Renoverare · Jönköpingslän · 373 inlägg 31 aug 2022 15:38 bergquist Renoverare Jönköpingslän 373 inlägg 31 aug 2022 15:38 #1 Ok, jag är hyffsat aktiv i ett forum gällande solceller men en fråga vill jag ställa utanför den tråden. För er som kan eller är intresserad, hade ni valt sätta det på er aktiva näringsverksamhet eller privat. Företag: - Sälja el till mig själv - dra moms - avskrivning 25år? - inkomst i näringsverksamhet Privat: Grön teknik Måste investera i mätare och 2 abbonemang, då det ska sitta på ekonomibyggnad Ni får gärna säga era synpunkter gällande detta. Scenarier består egentligen av att ha batteri med men detta gör det inte lika rättvist #privat #solcell #solceller
Ok, jag är hyffsat aktiv i ett forum gällande solceller men en fråga vill jag ställa utanför den tråden. För er som kan eller är intresserad, hade ni valt sätta det på er aktiva näringsverksamhet eller privat. Företag: - Sälja el till mig själv - dra moms - avskrivning 25år? - inkomst i näringsverksamhet Privat: Grön teknik Måste investera i mätare och 2 abbonemang, då det ska sitta på ekonomibyggnad Ni får gärna säga era synpunkter gällande detta. Scenarier består egentligen av att ha batteri med men detta gör det inte lika rättvist