Hej!

Jag kapar ibland av köksluckor och börjar blir trött på att manuellt rita ut och borra för Blum gångjärnen (dvs samma som IKEA har, ett 35mm hål och två mindre styrhål). Söker därför en jigg för pelarborr, fräs eller kanske tom skruvdragare?

Det är inte ett problem om den är dyr, bara den är bra.

Finns det inte en från blum för ca 1500?

pär h skrev:
Varsågod Daniel [länk]
Det är en enkel variant Blum har mera avancerade också.

Pär
Det finns billiga men bra varianter via amerikanska siter med.

--- Mats ---

Kör inte theofils kampanj på den där nu eller nyss? Det kliade i mina fingrar i vart fall...

Priset jag ser på Theolfils är 1485+moms på EcoDrill. Gissar att det är före eventuella rabatter.

Ecodrill blir det, får förhoppningsvis den imorgon, rapport kommer senare.

Hittade du något bra pris någonstans? Jag är också lite sugen på en såndär...

Vad är det för pryl som Toolbox säljer? Det finns ju ingen bild på den...

• Gilla
jansat371
  • Laddar…
Det finns en bild på första sidan, sen finns det bilder på den nedladdningsbara broshyren som finns på förstasidan. Men viist, deras webshop lämnar en del att önska.

Den från CMT hos toolbox verkar smart. Alla tre borrar drivs samtidigt går att montera på pelarborrmaskinen.
Hittade bilder i en katalog på webben som man kunde bläddra i.

Ecodrill funkar på samma sätt. Jag är inte säker på att CMTs variant är lika smidig. Måste försöka hitta en video med den så man ser hur den funkar i praktiken. Ecodrill har jag sett i verkligheten och den gillar jag.

edit: Hmm, råkade just se en video om ecodrill och i den hade den visst olika drivning för varje hål. Den jag såg IRL hade gemensam drivning. Undrar vad det var för modell då...

Redigerat:
Idag var det svårt att få tag på en ecodrill, många som har stängt tyvärr.

Jag hittar ej bild på toolboxs variant (vilken skulle vara en cmt?). Jag har sett en cmt som kan kopplas till pelarborr eller borrmaskin (http://www.youtube.com/v/7-DIxZsTj7c&fs=1&source=uds&autoplay=1) men jag har svårt att tro att det är den som toolbox säljer för 432kr ex moms. Någon som vet? Den verkar intressant, men jag ser inte riktigt hur man spänner fast luckan.

Det är den de visar bild på i katalogen, men det är oklart om det är den som sedan kostar 432 i webshoppen.

Jag är inte övertygad utan kommer nog att försöka hitta en bra deal på ecodrill.

Det verkar som om det är ett byggsystem man köper en massa olika delar och bygger sin egen modell. Pris listans nr stämmer inte överens med katalogens nr. Jag fattar ingen ting?

pär

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.