Hej
Skulle vilja köpa en Myford-svarv, gärna en mindre bänkmodell....nån som har en eller vet hur man bäst får fatt i en? Har haft koll på Blocket etc men det är sällan de dyker upp....
Skulle gärna se att den finns i Skåne men det går kanske att fixa transport.

A Andsvo skrev:
Hej
Skulle vilja köpa en Myford-svarv, gärna en mindre bänkmodell....nån som har en eller vet hur man bäst får fatt i en? Har haft koll på Blocket etc men det är sällan de dyker upp....
Det har ändå vart ovanligt många myford-svarvar på blocket den här hösten, flera st till väldigt bra pris.
Men som vanligt, det går i vågor.
Varför ska du ha tag på just en sån svarv?
Det finns ett underforum för köpes-annonser.

Frustrator Frustrator skrev:
Det har ändå vart ovanligt många myford-svarvar på blocket den här hösten, flera st till väldigt bra pris.
Men som vanligt, det går i vågor.
Varför ska du ha tag på just en sån svarv?
Det finns ett underforum för köpes-annonser.
Tack för det!
Tycker Myford är en stabil och lagom stor svarv, finns också många bra delar o lösningar att köpa till.... har du/ni alternativa maskiner?

Tycker Blomqvist BS600 med nortonlåda är ett bättre val, har haft båda och Myforden kändes väldigt liten och klen i jämförelse.

A Andsvo skrev:
Tack för det!
Tycker Myford är en stabil och lagom stor svarv, finns också många bra delar o lösningar att köpa till.... har du/ni alternativa maskiner?
Jag hobbysvarvar i väldigt begränsad mängd (just nu iaf) så jag reder mig med en östtysk md65. (Typ som en emco 5)

Jag har precis beställt en "mini-lathe" Sieg SC3 efter att ha tittat alldeles för mkt på Youtube och läst alldeles för mkt på model-engineer.co.uk. Skulle gärna haft en fin Myford 7 efter att ha sett Geoffrey Croker renovera en på Youtube, men tror tyvärr att mina kunskaper inte räcker till för det...

A Andsvo skrev:
Hej
Hej,
Jag har en! Vill du fortfarande ha?

Z zoli skrev:
Hej,
Det finns väl alltid intresse för en svarv?
Vad är det för en, var finns den, samt pris? :D

Z zoli skrev:
Hej,
Hej hör av dig till mig annars på 070-1756368/Kenneth

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.