Sökes: Takläggare i Boråstrakten (Bollebygd / Hultafors)

5k läst  3 svar

1. Smeddie
    Medlem · Nivå 4
    Hej,

Har precis köpt ett hus från senare delen an 1920-talet med behov av ett nytt tak. Det är lite lurigt med brutet tak och 5 takkupor, 2 skorstenar och underlaget är ett s.k. sticketak alltså ett spåntak utan någon takpapp eller liknande. Vid besiktningen gissade besiktningsmannen på en kostnad runt 85.000. De två offerter vi lyckats få in hittills har slutat på 120.000 från en firma och 155.000 från den andra.

Letar med ljus och lykta efter någon som helst kan hamna på runt 100.000 strecket men dessutom göra ett bra jobb i tid och utan trassel.

Mission Impossible?

Alla rekommendationer mottages tacksamt!

// Smeddie

2. M
    Medlem Nivå 16
    Är det plåttak? Hör med Byggplåt i Landvetter. Kände mig inte lurad av dem i alla fall, men vad vet jag om plåttak. :)

3. Smeddie
    Medlem · Nivå 4
    Bugar och bockar, plåt kan vara ett alternativ eftersom eländet måste betalas kan jag inte bortse från ekonomi.

4. M
    Medlem Nivå 16
    Du skrev inte vad det låg idag, men plåt är ju snyggt när det är vinklat och dant, tycker jag. Betalade 46.000:- för ca 70-80 m2 bandplåt, med inga vinklar eller konstigheter, men det var över 6 år sedan nu.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: