Jag skall köpa ett renoveringsobjekt i Härnösand och har haft svårt att hitta pålitliga hantverkare eller byggfirmor då jag inte bott i Staden (eller Sverige för den delen) på över 15 år. Har inte många bekanta kvar på orten att fråga heller.

Ska utföra Fasadbyte (träpanel), tilläggsisolera fasad och vind, Byta fönster, Totalrenovera badrum, Byta tak och lägga solceller samt en del mindre åtgärder. Skickade en offertförfrågan till en firma som min mäklare hade nämnt och fick ett svar efter 14 dagar där de skrev uppskattad summa bara, ingen specifikation, ingenting, bara en rad med ettt uppskattat pris i SEK. Kändes litet oseriöst.

Så om någon har bra erfarenheter med firmor i härnösand med Omnejd (Timrå, Sundsvall etc) så tar jag tacksamt emot förslag.

Tack på förhand!

Hej! Kan tipsa om Mattis Bygg, väldigt kunnig och trevlig att ha & göra med. Han har bland annat hjälpt mig resa en stallbyggnad på gården. Tog tillbaka han någon månad senare för att byta alla fönster och dörrar på huset. Han är dock själv på företaget, så risken finns att han har fullt upp.

Alternativt så har jag hört mycket gott om Rafals Bygg. Har dock aldrig haft o göra med dem personligen. Kan tänka mig att de förmodligen ligger något högre prismässigt. Men då gissar jag utan att egentligen veta!
Kan ju vara värt att ta in priser från både, +något företag till förslagsvis.

Först nämnda har av min vetskap ingen webbsida att besöka, Men på instagram finns han med massor av bra referensbilder. Länkar den nedantill+kontakt telefonnumret som står där.
073-0762622
https://www.instagram.com/mattisbyggochfastighet/

Tänker att jag inte behöver länka informationen till Rafals bygg, räcker nog med en google sökning på namnet. Deras webbsida tycker jag (under mitt korta besök) gav ett bra intryck! Fanns en snabblänk för offertförfrågan. Kan ju vara aktuellt för dig & funktionstesta den!

Återkoppla gärna med slutvalet.
Och Lycka till :) :)

• Gilla
enyaisrave
  • Laddar…
ESTWING666 ESTWING666 skrev:
Hej! Kan tipsa om Mattis Bygg
Sjukt tacksam för tipsen! Skall genast ringa han du haft hos dig och se om han har tid/är intresserad av ett renoveringsprojekt.

Hade sneglat på Rafals tidigare men hade svårt att hitta referenser eller förstahands erfarenheter men allt såg enormt proffsigt ut och gav som du säger ett bra intryck.

Har haft mail kontakt med Dynabygg, Jovial entreprenad, bygginvest samt atasbygg och inväntar offerter från samtliga men de var namn tagna ur luften egentligen och vet inget om dem utöver det jag läst mig till på deras hemsidor.

Jag kommer följa upp i tråden med hantverkarval och erfarenheter under resans gång.

Tack igen!

E enyaisrave skrev:
Sjukt tacksam för tipsen! Skall genast ringa han du haft hos dig och se om han har tid/är intresserad av ett renoveringsprojekt.

Hade sneglat på Rafals tidigare men hade svårt att hitta referenser eller förstahands erfarenheter men allt såg enormt proffsigt ut och gav som du säger ett bra intryck.

Har haft mail kontakt med Dynabygg, Jovial entreprenad, bygginvest samt atasbygg och inväntar offerter från samtliga men de var namn tagna ur luften egentligen och vet inget om dem utöver det jag läst mig till på deras hemsidor.

Jag kommer följa upp i tråden med hantverkarval och erfarenheter under resans gång.

Tack igen!
Ingen fara!

Känner faktiskt inte igen något utav företagen du kontaktat. Förutom ''Jovial entreprenad'', men hade fått uppfattningen att de för mestadels sysslade med VVS.
Har samtliga återkommit med en ungefärlig uppskattad kostnad då eller? Skiljer sig svaren mycket från varandra? Tänker att det måste vara nästintill omöjligt att räkna ut en prisbild som stämmer någorlunda. Möjligtvis att man räknar pris för löpande räkning då.

Blir till att följa tråden såklart! Ser fram emot framtida uppdatering 👍

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.