2 702 läst · 10 svar
3k läst
10 svar
Söker set med 18V elverktyg Makita? Bosch?
Hej!
Är på jakt efter set med 18V maskiner, Li-Ion. Behöver tigersåg, cirkelsåg (med klyvkniv), vinkelslip, sticksåg. Borrskruvdragare behövs egentligen inte, men ingår väl i alla set gissar jag?
Kan tänka mig tex Makita, Blå Bosch, Dewalt eller Hitachi. Vad finns det för set som är prisvärda just nu? Kan handla från England eller Tyskland om det är lönt.
Är på jakt efter set med 18V maskiner, Li-Ion. Behöver tigersåg, cirkelsåg (med klyvkniv), vinkelslip, sticksåg. Borrskruvdragare behövs egentligen inte, men ingår väl i alla set gissar jag?
Kan tänka mig tex Makita, Blå Bosch, Dewalt eller Hitachi. Vad finns det för set som är prisvärda just nu? Kan handla från England eller Tyskland om det är lönt.
Märke är väl mest en smaksak, själv kör jag Makita. Det brukar vara bäst att köpa en basmaskin med laddare,batterier och sedan komplettera med nakna maskiner. Då kan du plocka dom du vill ha,köper du dom färdiga paketen brukar det alltid bli en del kompromisser.
Skruvknack? bästa elverktyget du kommer att äga men du kanske redan har det.
Jag själv kör Makitas Brush Less och forskade länge då det inte finns några vettiga set med BL maskiner, började med att jag köpte skruvdragare och skruvknack med batteri och laddare, sedan nakna maskiner, det mesta köpt från England och Tyskland, Ebay och Amazon.
Jag själv kör Makitas Brush Less och forskade länge då det inte finns några vettiga set med BL maskiner, började med att jag köpte skruvdragare och skruvknack med batteri och laddare, sedan nakna maskiner, det mesta köpt från England och Tyskland, Ebay och Amazon.
Jag har inte koll på aktuella modeller och prisbild men om det finns (framtida?) behov av trädgårdsredskap så har Makita bra häcksax och grästrimmer i sin 18V serie så det skulle eventuellt kunna vara ett argument för Makita isåfall.
Om jag skulle köpa nya 18 v idag så skulle jag antagligen stå och välja på samma vis som för 4 år sedan... Blå eller röd. Valet då föll på Bosch då Milwaukeens cirkelsåg kändes väldigt klumpig och tung jämfört med boschsågen. Den blåa hade dessutom klingan på rätt sida.
Svärfar köpte en flock med 18V verktyg på en Swedoldag (är nu i april i Malmö/Lund). Pratade direkt med säljaren och kunde få ett bra pris då han köpte mycket. Säljare från Bosch, Hitachi, Dewalt och Milwaukee är där så det finns att välja på samt att man kan klämma och känna på prylarna. Fördelen är att man kan komponera sitt eget kit, tycker ofta att de färdiga kiten antingen saknar något eller så ingår prylar man inte vill ha/betala för.
Liknande trådar
-
Söker linjelaser som kan projicera nivellerade linjer oavsett sin position
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Söker hantverkare som kan installera camina kassett
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
söker ett elektroniskt veckour med en knapp för ge ström oavsett uret.
El -
Söker någon som gör fin "teckning" av huset
Arkitekter, Arkitektritat & Extern design -
Frysen försöker starta och "resettar" sig sen (Bosch)
Vitvaror