3 342 läst · 12 svar
3k läst
12 svar
Söker plats för tinyhouse
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 152 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 152 inlägg
ja vi har kollat på en camping i stan. Det är ok hyra och nära till allt men lite struligt för dem har varken vatten eller avlopp vid ställplatsen, så de blir en massa konkande på dunkar.H HEM2121 skrev:
sen har vi mailat några gårdar men dem verkar vara svåra att få tag på för ingen har svarat hittills…
Jag förstår inte argumentationen du har med ingen? Det finns inget olagligt med Tinyhouse och det går utmärkt att bo i dem i Sverige. Vi hittade en plats och har stått där utan problem ett bra tag nu. Jag tror även du har missförstått idén med ett tinyhouseM maria01 skrev:
Att det går utmärkt att bo smått är vi många som vet. Har du lyckats få bygglov för uppställningen av ditt tinyhouse eller menar du att det går bra att stå ändå?T Vilgot Småhus skrev:
tanken är ju att man ska kunna flytta runt den och kunna ställa dom på lediga tomter slipa var låst med fastighet skatt och avgifter bara men det går inte med svenska regler på avlop och bygglovT Vilgot Småhus skrev:
så ni har bygglov?
tjejpolare har en tinyhouse samma problem här som i sverige och jag var på fest med andra som hade tinyhouse och jag fråga dom varför dom inte bara stälde sig på en vanlig camping men det var ingen av dom intresserade av av olika skälyonna skrev:
så en lösning här i några byar bort så har bormästaren fixat mark att hyra i en skog där varje plats får hyras till ett årspris och varje tinyhouse har egen trekammarbrun och eget elskåp
men fortfarande har det vart mycket strul dom flesta bor i halv år tills dom tröttnar och köper ett hus istället och så kommer det nya
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Rimlig kostnad för plåtslagare
Hantverkare -
Galen som försöker få plats med allt?
Badrum -
Söker tips för enkel grillplats/vindskydd ute (som även en amatör kan lyckas med)
Altan & Uteplats -
Söker en smart takdosa för taklampor med plats för dimmer.
El -
söker efter en inbyggnadsmicro med plats för fläktvent.
Kök