Jag vill efterlikna dörren i bifogad bild. Vill göra dessa speglar av lister av något slag, behöver inte vara trä/masonit kan vara plast också. Lister i handeln är lite för tjocka och bygger ut för mycket, idé på hur jag kan lösa det? Man kanske kan tänka utanför boxen och komma på något annat fiffigt man stött på som kan passa? (Jag har släta dörrar redan o behöver bara listerna)

• Captureggg.JPG
Varför inte köpa en elhyvel och sedan hyvlar du ner listerna till rätt tjocklek?

• Gilla
Wipp
  • Laddar…
Borde gå att få listerna tillhyvlade på brädgården, mitt lokala beijer fixade det.

ullberg
Du nämner själv board (exv. masonite), en typisk tjocklek är 3,2mm, kan inte det vara något? eller vilken tjocklek är du egentligen ute efter?

Sen måste man ju dölja kanterna av boarden där man kanske kan se strukturen på baksidan, men det borde väl vara möjligt.

/U

Jag har begränsat med verktyg och utrymme så vill helst slippa kapa och hyvla för varje bit, söker någon list som är så "färdig" som möjligt. Något som går snabbt, bara kapa, limma och ev måla. Man kanske kan limma upp 800st fönsterskrapor :) ...helt säker på att det finns något fiffigt man kan använda sig av.

Finns mdf i tunnare sorter som skulle passa perfekt till detta tror jag.

raveper skrev:
Finns mdf i tunnare sorter som skulle passa perfekt till detta tror jag.
Tror du de finns i lister eller är det skivor? Jag googlade en hel del men såg inget.

Beror ju lite på hur tunna du vill ha. Mdf lister hittar jag från 6mm och uppåt. Flygplansplywood börjar på 0,4mm och uppåt :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.