Byggahus.se

Söker inredningsförslag för utrymme i kök

1. G
    Medlem Nivå 1
    Hej!

Som bilden visar har jag ett utrymme i mitt kök som jag inte vet hur jag ska utnyttja på bästa sätt.

Måtten är 47cm x 103cm

Jag har funderat på att sätta dit skåp eller hyll-lösning. Uppskattar därmed alla tips, stora som små, hur jag kan fylla detta tomrum i mitt kök.

I övrigt leder dörren till vänster in till sovrum och dörren till högen in till vardagsrum. De gula skåpsluckorna ska sprayas om till ljusgrå färg.

Tack på förhand!

2. D
    Renoverare Nivå 4
    Tolkar det som att du vill fylla upp utrymmet för att du anser att det känns naket och outnyttjat?

Jag ser inte hela köket men uppfattar det som att det fortsätter i en korridor utan matplats. Högskåp eller djupa hyllor kan förstärka den korridorskänslan och få det att kännas trångt .

Jag hade nog satsat på en sittbänk där man kan ta en kaffe medans man väntar ut maten i ugnen eller dylikt. Alternativt ett lägre bänkskåp med lådor i och dyna ovanpå . Ibland behöver man bara sätta sig ned :)

3. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    Ett enkelt hyllplan i vanlig bänkhöjd, lite snett, t.ex. 100 cm x 40 x 20.
    Och ovanför ett par mindre öppna vägghyllor för smågrejor.
    Golvytan under kan vara bra att ha för att ställa väskor och kassar på.

4. G
    Medlem Nivå 1
    Tack för svar!

Utrymmet måste inte fyllas ut helt, utan som du säger kan det räcka med en bänk eller hylla med någon tavla, möjligheterna är många. En bänk/stol var ingen dum idé!

Du har rätt, som du ser på bilden går man igenom en korridor innan man kommer till köket.

5. B
    Medlem · Nivå 19