Hej alla!
Nu är det som så att jag i egenskap av privatperson söker feedback kring diverse irritationsmoment som Telias hårdvara/paketering/mjukvara med framförallt deras gateway/RGW skapat.
Exempelvis gateways med inbyggt väggfäste som trots detta skickats med nätadapter vars plugg omöjliggör väggmontering.
Jag vill vara oerhört tydlig i att detta inte är någon supportkanal eller kundtjänst för Telias tjänster eller produkter, jag söker inte feedback i egenskap av Telia, jag har inte fått detta i uppdrag av Telia, men jag jobbar på en bra plats inom bolaget och vill ha lite fler åsikter än enkom mina personliga. Sen får vi se vad det hela landar i.
Så kommentera gärna härunder vilket modellnamn på enheten och vad/hur ni anser något borde ha utvecklats/packeterats/gjorts annorlunda.
Kom ihåg att det ej gäller specifika kundfall för tjänster, och jag inte är officiellt utsänd för något. Denna tråd är mitt egna initiativ.
988 läst · 8 svar
988 läst
8 svar
Söker feedback, Telia hårdvara - främst RGW
-
-
25 jan 20:52 #2
Kan lägga till att jag kommer ha möte med några utav de produktansvariga under februari, min tanke är alltså att då framföra riktiga kundsynpunkter, tänker att det då är bättre att ha fleras åsikter än enkom mina egna reflektioner
-
26 jan 14:29 #3
Telias router är dåliga.En på kundtjänst köp
Ausus istället. Det har jag hemma istället. -
26 jan 20:19 #4
Så vad mer specifikt önskar du var annorlunda, hur kunde vad fungerat bättre? Vilken modell(/er) har du fått denna erfarenhet ifrån? Ju mer konkreta exempel det är, ju lättare blir det att framföra. -
26 jan 20:31 #5
Telia Smart Family appen kraschar på android när man ska skapa eller ändra schema
- Laddar…
-
27 jan 14:12 #6
-
Medlem · 1 475 inlägg 27 jan 14:4627 jan 14:46 #7
När jag hade Telia och ett antal kanaler som ingick i BRF avgiften så körde jag Telia routern i bryggat läge med avstängt Wifi. Då kunde jag plocka upp ip-tv till Arris boxen från Telia routern men använda min egen router till alla andra funktioner (Wifi, kablat, portforward m.m.).
Nu för tiden har jag bara rent internet via Telia så routern ligger kvar i sin förpackning. Använder istället ett mesh system från Netgear (Orbi 753).
Båda dessa upplägg har mycket funkat bra för mig. -
30 jan 09:58 #8
-
30 jan 10:11 #9