586 läst · 4 svar
586 läst
4 svar
Söker expert på Dewalt plan- och rikthyvel från 1990-talet
Hej
I bostadsrättsföreningen där jag bor har vi en plan och rikthyvel Dewalt DW 1163, som jag försöker få fart på. Finns det någon som har en manual eller känner någon som kan de här maskinerna?
I bostadsrättsföreningen där jag bor har vi en plan och rikthyvel Dewalt DW 1163, som jag försöker få fart på. Finns det någon som har en manual eller känner någon som kan de här maskinerna?
Verktygstokig
· Halland
· 7 881 inlägg
Något speciellt du undrar över den? Är många här som har en allmän maskinkompetens man kommer långt med.
Vi använder den för rikthyvling å det funkar. Men när jag försöker veva upp golvet för planhyvling, kommer jag inte längre än 7 cm från 0. Funderar om den måste byggas om innan det går att planhyvla. Skulle åxå vilja kolla hur stålen mår å att de sitter fast ordentligt.Frustrator skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 7 881 inlägg
https://www.manualslib.com/products/Dewalt-Dw-1153-3968455.html
Manualen.
Menar du att den den fastnar som att det är tvärstopp eller att det kärvar?
Manualen.
Menar du att den den fastnar som att det är tvärstopp eller att det kärvar?
Den länken hittade jag, men den är för 1153. Jag söker manualen till 1163. Det blir kärvt tvärstopp. Men nu har jag kollat på tuben å sett att man måste fälla upp bordet å flytta utsugsstosen på andra modeller. Ska kolla på det.Frustrator skrev:
Klicka här för att svara