Hej,
Jag är ute efter en tunnare ersättare till den vanliga muttern på bottenventilen till ett handfat.
Motsvarande mässingsmuttern på bilden men så tunn som möjligt. Gängan är R32 om jag förstått rätt. C:a 40 mm innermått alltså.
Var får man tag på en sådan? Jag behöver inte fläns ens utan bara en så tunn mutten som det går.
Tack på förhand
/Ola
Jag är ute efter en tunnare ersättare till den vanliga muttern på bottenventilen till ett handfat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Motsvarande mässingsmuttern på bilden men så tunn som möjligt. Gängan är R32 om jag förstått rätt. C:a 40 mm innermått alltså.
Var får man tag på en sådan? Jag behöver inte fläns ens utan bara en så tunn mutten som det går.
Tack på förhand
/Ola
Jag skulle nog våga påstå att den är den tunnaste du hittar i VVS-Sortimenten.
Du kan inte slipa bort flänsen om den är ivägen? Gissar att du ska ha muttern till något annat? För flänsen behövs till packningen.
Du kan inte slipa bort flänsen om den är ivägen? Gissar att du ska ha muttern till något annat? För flänsen behövs till packningen.
Den ska sitta på undersidan av bänkskivan som handfatet sitter på. Handfatet är en ovanpåmonterad skål utan bräddavlopp så det är bara den övre packningen som tätar. Skivan är kompaktlaminat och muttern kommer alltså dra ihop skiva och handfat. Problemet är att det blir för litet gänga kvar för att koppla vidare så jag behöver en mutter som bygger några mm mindre bara.
Tack för tips. Muttern från essve har jag kollat på med 10 mm är ungefär vad orginalmuttern är så jag vinner inget på det. Får nog testa att kapa helt enkelt. Kostar inte mycket att försöka och en mässingsmutter kommer man ju genom med rimlig ansträngning och en bågfil. Hade bara hoppas på att kunna köpa mig förbi jobbet 
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Finns det tappkran till vattentunna utan mutter på insidan?
Trädgård allmänt -
Söker en skruv med mutter där skruven ska ha platt huvud och "tänder", dvs fästa i träet.
Möbelsnickeri -
Söker kraftiga "avfallstunnor" för sortering av skräp
Verktyg & Maskiner -
Söker tunna metallstag
Byggmaterial & Byggteknik -
Söker en liten speciell mutter
Byggmaterial & Byggteknik