Hej,
Jag söker efter reservdelar, mer specifikt kretskort, till min elpanna. En Thermia Effekt 15,75. Se bild.
Elektriker har varit och kollat och tror att kretskortet behöver bytas. Jag har varit i kontakt med Thermia och de hade varken exemplar av pannan eller delar kvar.
Någon som sitter på en gamal elpanna av denna typ? Jag betalar svinbra.
//Ludvig
Jag söker efter reservdelar, mer specifikt kretskort, till min elpanna. En Thermia Effekt 15,75. Se bild.
Elektriker har varit och kollat och tror att kretskortet behöver bytas. Jag har varit i kontakt med Thermia och de hade varken exemplar av pannan eller delar kvar.
Någon som sitter på en gamal elpanna av denna typ? Jag betalar svinbra.
//Ludvig
Redigerat:
Nej det är inte helt klarlagt tyvärr. Det hela började med att en kontaktor "brann". Det resulterade i att pannan "löpte amok" och ökade framledningstempraturen tills överhettning. Elektriker bytte kontakter och pannan funkade fint en längre tid. Tyvärr fick jag samma symptom igen och elektrikern tror nu att kretskortet behöver bytas.J jonaserik skrev:
har du bild på det?L LudvigH skrev:Nej det är inte helt klarlagt tyvärr. Det hela började med att en kontaktor "brann". Det resulterade i att pannan "löpte amok" och ökade framledningstempraturen tills överhettning. Elektriker bytte kontakter och pannan funkade fint en längre tid. Tyvärr fick jag samma symptom igen och elektrikern tror nu att kretskortet behöver bytas.
Som sägs foto om det går att få , helst på båda sidor , var i landet är du.L LudvigH skrev:Nej det är inte helt klarlagt tyvärr. Det hela började med att en kontaktor "brann". Det resulterade i att pannan "löpte amok" och ökade framledningstempraturen tills överhettning. Elektriker bytte kontakter och pannan funkade fint en längre tid. Tyvärr fick jag samma symptom igen och elektrikern tror nu att kretskortet behöver bytas.
Bor i stockholm. Enskededalen. Här är några bilder. Jag vågar inte skruva loss kretskortet, så bara baksidan. Kanske inte säger något. På "locket" till kretskortet fanns det visst ett kopplingsscema.
-
Inloggade ser högupplösta bilderLogga inSkapa kontoGratis och tar endast 30 sekunder
-
Inloggade ser högupplösta bilderLogga inSkapa kontoGratis och tar endast 30 sekunder
-
-
-
-
-