Byggahus.se

Snyggt golv mot ekmöbler

1. P
    Medlem · Skåne · 566 inlägg

pillan71

Medlem
    Förstår vad du menar, har kompisar som har golv och alla möbler i ek, blir jättetråkigt. Ek kan ju ha många olika nyanser och vara mer eller mindre brokigt. Kanske kan du ha ett golv i ett par mörkare eller ljusare nyanser. Gillar inte riktigt björkgolvet vi har för det är så skimrande. Tycker inte heller att bok och ek passar ihop.
    Sen beror det på vad du har för golv i de andra rummen.
    Kul att du snickrar själv. Min morfar och mormorsfar var möbelsnickare.

2. B
    Medlem · 2 901 inlägg

Re: Snyggt golv mot ekmöbler

När det gäller trägolv så skulle jag direkt säga lönn eller ask :)

Gråaktig natursten, tex. kalksten, Wow.......URSNYGGT :surprised: tillsammans med oljad ek.

Men.... :-/, jag skulle dessvärre inte trivas med stengolv i v-rummet, har man däremot inga dubier ang. detta så är kombinationen kalksten/oljad ek helt underbar.

MVH//Christina.

3. J
    Medlem · 1 050 inlägg

jessica

Medlem

Jag håller med att det kan bli för mkt ek. Vad kul att kunna tillverka möbler själv.Jag är riktigt avis på alla som kan det :).Jag skulle lagt grått eller nästan svart stengolv. Det är så skönt att gå på och man får en väldigt sober inredning. Svart/grå granit kanske?

Lycka till!

4. J
    Medlem · 990 inlägg

JonasHolm

Medlem

Jag röstar på golv av bambu... Otroligt snyggt ihop med ek...

/Jonas

5. A
    Medlem · 854 inlägg

ama

Medlem

Jag röstar på lönn! *nejdå, inte alls partisk, har INTE ALLS lönngolv och ekmöbler själv...*.  ;D

Skämt åsido, jag gillar kontrasten mörk/ljus, både som ljust trägolv (lönn, bambu, ask, björk och så vidare) och mörkare ekmöbler och som ekmöbler och mörkt stengolv. Det ena framhäver det andra på ett väldigt trevligt sätt. Själva fastnade vi för kanadensiskt lönngolv och ekmöbler.

/ama

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.