31 679 läst · 22 svar
32k läst
22 svar
Snyggaste räcket?
Alla vi överlevde inte.Dalbotös skrev:Herre jösses... Snart får man väl inte ha träd i trädgården för att någon kan klättra upp i dem och ramla?
Visst, jag förstår att man inte vill att ens barn skall slå ihjäl sig men det börjar ju faktiskt bli fånigt. Hur i hela friden överlevde alla vi som är uppväxta utan klätterskydd då? Jo vi fick lära oss att inte klättra på vissa saker och gjorde man det ändå så gjorde det ont.
Jo, det trodde jag också var det som gällde, alltså 1100mm vid över 2m höjd. MEN, det gäller INOMHUS. Utomhus gäller 1100mm vid över 0,5 meter. Allt detta enligt Boverket och kommunens byggingenjör.ingemar_o skrev:
Dalbotös skrev:Herre jösses... Snart får man väl inte ha träd i trädgården för att någon kan klättra upp i dem och ramla?
Visst, jag förstår att man inte vill att ens barn skall slå ihjäl sig men det börjar ju faktiskt bli fånigt. Hur i hela friden överlevde alla vi som är uppväxta utan klätterskydd då? Jo vi fick lära oss att inte klättra på vissa saker och gjorde man det ändå så gjorde det ont.
Det klokaste jag har läst på länge
Medlem
· Södermanland
· 1 inlägg
Gammal tråd men finns det någon som har ritning på smilingcopycats räck? Älskar det! 
Anledningen till att vi överlevde utan lagar å regler kring detta för 30 år sedan är ingen då ens övervägde att bygga något så pundigt som ett klättringsbart staket på andra våningen.....Dalbotös skrev:Herre jösses... Snart får man väl inte ha träd i trädgården för att någon kan klättra upp i dem och ramla?
Sunt förnuft ut, lagar och regler in. Oklart i vilken ordning.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Transportera cellplast på takräcket
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Hur sätter jag stolparna till räcket i denna trappa?
Altan & Uteplats -
Hur gör man för att på bästa och snyggaste sätt skarva klicktak? Jag lägger på ett uthus. På det stora taket är det redan gjort på ett snyggt sätt.
Utbyggnad och tillbyggnad -
Vit eller fasadfärg på balkongräckets vertikala brädor?
Färg, Måla & Tapetsera -
Varför ser altanräcket i glas ut så här?
Altan & Uteplats