Byggahus.se

Snygga elprylar

1. K
    Medlem · 25 inlägg

kirre777

Medlem
    Har precis målat om och lagt in nytt golv i lägenheten och tänkte passa på att byta ut alla tråkiga gulnade brytare och uttag. Skall ha en eller två dimmrar, några kron och några snygga vägguttag. Har varit runt lite på byggvaruhusen här i göteborg och fastnade för en modell som fanns på hornbach som hette kupp (eller kopp??? skum logga...) där själva ramen och knappen var lätt välvda. Fanns även en modell där själva tryckknappen var rund men tyckte att det såg lite vulgärt ut :).

Det verkar ju vara elko som säljs mest annars. Säkert hög kvalitet men de ser lite trista ut.

Nån som har några andra alternativ? Helst ska det ju inte kosta skjortan heller.

//Christian

2. Immobil
    Medlem · Blekinge · 10 147 inlägg

Immobil

Medlem

Re: Snygga elprylar

:surprised: Vulgär strömbrytare ????

3. H
    Medlem · 44 inlägg

Hille

Medlem

Tycker personligen om Clas Ohlsons Strömbrytare/Dimmer/Vägguttag Eljo Renova
    Vet inte hur de ligger prismässigt i förhållande till andra, men de brukar ju vara billiga.

4. K
    Medlem · 25 inlägg

kirre777

Medlem

Om du ser den tror jag du förstår vad jag menar ;D

//Christian

5. K
    Medlem · 25 inlägg

kirre777

Medlem

Nja, renova passar inte riktigt. Det är modern stil i övriga lägenheten. Har kollat lite på gira (finns hos elboden här i Gbg). Snygga, javisst men de kostar nästan 300 spänn för en vanlig kron. Hu!

//Christian

6. A
    Medlem · 42 inlägg

andsah

Medlem

Christian:
    Du har inte funderat på Lexel Senso? Modern stil som inte är mycket dyrare än eljo trend.. Ska själv ha den serien!

/a

7. M
    Medlem · 843 inlägg

MrMagic

Medlem

Lite plastiga i mitt tycke, men attans snygga....

8. K
    Medlem · 25 inlägg

kirre777

Medlem

Själva formen var helt ok men det där med horisontella knappar föll mig inte i smaken. Tack för tipset ändå!

//Christian

9. Fasting65
    Medlem · Stockholm, Hägersten · 3 228 inlägg

Fasting65

Medlem

Mitt bidrag får väl bli rostfria brytare från Jung. De har förvisso en hel del annat lattjo också (www.jung.de)

Vi köpte till köket:

10. A
    Medlem · 42 inlägg

andsah

Medlem

Fasting65: Snygga!!.. Köpte du dom i sverige? Pris?

/a

11. A
    Medlem · 42 inlägg

andsah

Medlem

Nån annan som vet?

/a

12. R
    Medlem · 209 inlägg

Roger_B

Medlem
  13. O
    Medlem · 350 inlägg

ompalompa

Medlem

Jung:s sortiment finns hos alla större elgrossister. Prisexempel: 3-vägs täckram 930:-, 1-vägs uttag 253:- och dubbelt datauttag 675:-. Detta är listpriser, kan ej kolla med rabatt såhär dags. Stora installatörer har ofta stöddig rabatt. Priserna är utan moms....
    Dessa priserna kollade jag på www.elektroskandia.se under lista 18 och sedan strömställarsystem JUNG.

Hejs Stefan

14. O
    Medlem · 350 inlägg

ompalompa

Medlem

Nu har jag kollat med "min" firmarabatt; 1-vägs uttag 123:-, dubbelt datauttag 320:- och täckram 281:-. Samtliga priser är utan moms.

Hejs Stefan

15. Fasting65
    Medlem · Stockholm, Hägersten · 3 228 inlägg

Fasting65

Medlem

Treotham som importerar grejorna tar ett jävulskt överpris för grejorna - det är ett som är säkert.

Om du har möjlighet - köp brytarna från Tyskland som jag gjorde, här i Sverige kan vi ju snart bara köpa virket till ett hus.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.