Byggahus.se

Snygg trådlös termostat för element (direkt-el)?

1. M
    Medlem Nivå 5
    Jag är på jakt efter en trådlös termostat med tillhörande kontrollenheter (brytare) för element (direkt-el).

Nån som har nåt tips?

2. D
    Anonym
    Hmm... har inte jag redan svarat på detta???

3. M
    Medlem Nivå 5
    Ah... Nu såg jag ditt svar i min tråd om byte av element. Jag antar att du syftar på länken till Conrad. Jag skulle behöva en kitt med en termostat och två kontrollenheter men hittar bara ett med en termostat och EN kontrollenhet. Det hade ju varit fint om man kunde köpa till en extra...

Tack, ridax! :)

4. D
    Anonym
    Det går att köpa väggdosan (=kontrollenhet som du kallar det) separat. Tyvärr har Conrad ett lite konstigt sortiment ibland så de verkar sakna den löst. Om du vill ha flera väggdosor så kanman köpa 4st samt en fjärrkontroll för 999:- hos Conrad. Annars har jag ett par väggdosor över, så du kan få köpa en löst av mig om du är intresserad (kan nog leta upp 2 nya väggdosor samt en termostatenhet om du är intresserad).

Det är inga problem att koppla flera väggdosor till en termostat.

5. M
    Medlem Nivå 5
    Mycket intressant det där systemet. Tyvärr kan jag inte hitta kittet för 999:- som du nämner...

Tackar så mycket för tipset!

6. D
    Anonym
  7. F
    Medlem Nivå 7
    Här kanske du kan hitta något intressant!

8. M
    Medlem Nivå 5
    Tack för tipset! Jag försökte damma av skoltyskan och förstå vad det var för prylar men gick sådär. Det verkar som många av prylarna är till vattenburna element. Just nu lutar det åt Ridax tips.