Mikael_L
Vad är det allra billigaste golvet som går att hitta.

Om man har ca 40kvm som ska få ett golv som gör att det typ känns som en bostad, men kanske bara 1-2 år, så känns det inte så vettigt att lägga något dyrt.

Så vad kan man hitta för alternativ att lägga ut på en undergolv av golvspånskiva?

Varmbonat, behöver inte motstå vare sig fukt, kyla eller hög värme, utan vanlig inomhusmiljö, möjligen i perioder kanske bara 10-15 plusgrader.

Laminat
Rustas billigaste kostar under 72kr/m2

• Gilla
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
Laminat från Rusta, jag har det i både hallen och köket sedan 3 år, snorbilligt och noll problem hittills.

• Rusta laminatgolv Scandinavian Oak, ljus stil, 6 mm, AC3/23 slitstyrka, 8 års garanti, medlemserbjudande 71,92 kr/m². Endast i butik.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Beror lite på måtten också förstås men plastmatta från Bauhaus eller liknande? 4m bredd att rulla ut bara. 150-200:- per kvadrat. Blir en slant visserligen men om man även räknar med arbetet att knacka ihop laminat eller trägolv så blir ju detta hyfsat.

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Det kan finnas restparti av trist/ful/omodern osäljbar färg till lågt eller prisreducerad kostnad ...

• Gilla
Tomtom79
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Laminat från Rusta, jag har det i både hallen och köket sedan 3 år, snorbilligt och noll problem hittills.
Det var ett billigt golv får jag säga! :-)

Själv ogillar jag skarpt laminat, för hårt och kallt för min del. Det finns kanske bättre idag dock men jag går hellre på mjukt vinylgolv än laminat. Fast helst trägolv och i nödfall klinker eller sten med golvvärme i badrum och liknande.

Men heltäckningsmatta är egentligen det optimala golvet! Synd bara att det inte tål spill särskilt bra men hade jag betalt någon annan att städa efter mig så kanske...

• Gilla
AG A
  • Laddar…
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Det var ett billigt golv får jag säga! :)

Själv ogillar jag skarpt laminat, för hårt och kallt för min del. Det finns kanske bättre idag dock men jag går hellre på mjukt vinylgolv än laminat. Fast helst trägolv och i nödfall klinker eller sten med golvvärme i badrum och liknande.

Men heltäckningsmatta är egentligen det optimala golvet! Synd bara att det inte tål spill särskilt bra men hade jag betalt någon annan att städa efter mig så kanske...
Du menar att klinker är mjukt och varmt att gå på men laminat är hårt och kallt?😆

• Haha
Bästerortarn
  • Laddar…
Jag uppfattar det som att det gäller ett golv som bara ska funka som golv under en kortare tid.

Maalox
Svarta tofflor i storlek 36/37 från Kayoba Outdoor, visas med pris 59,90 kr. Tofflorna har ventilationshål och justerbar rem.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
fnukis och 8 till
  • Laddar…
Karrock Karrock skrev:
Byggmax verkar kunna vara ännu billigare:
[länk]

69:95kr
Jag ser 79.95

• Laminatgolv Calluna Soft 6 mm från Byggmax. Pris 79,95 kr/m². Enkel att lägga, finns i storlek 6x193x1376 mm.
    Skapa konto
D Dilato skrev:
Du menar att klinker är mjukt och varmt att gå på men laminat är hårt och kallt?😆
Njä, men klinker eller sten i badrum och liknande. Där jag gärna har något mer vattentåligt än trägolv eller laminat. :-)

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Beror lite på måtten också förstås men plastmatta från Bauhaus eller liknande? 4m bredd att rulla ut bara. 150-200:- per kvadrat. Blir en slant visserligen men om man även räknar med arbetet att knacka ihop laminat eller trägolv så blir ju detta hyfsat.
150-200kr/m2 är knappast snorbilligt.

Mikael_L Mikael_L skrev:
Hornbach verkar ha plast/vinyl-golv från 115 kr/kvm
[länk]

Som någon skrev, går ju snabbt att lägga ut (visst funkar det bra med någon slags dubbelhäftande tape?)

Och som någon annan skrev, lite mjukare och varmare att gå på än laminat.
Det är ju inte så lätt och billigt att 'svetsa' ett sånt om bredden inte räcker

• Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.