Byggahus.se

Snöslunga till Stiga Park

1. galento
    Medlem · 1 422 inlägg
    Hmmm,varför är du inte nöjd med den färgen du har ? Är det så det går i stil med klipparen du är ute efter kanhända ?

2. P
    Medlem · Jönköping · 120 inlägg

PeddaIndian

Medlem
    japp precis. men det får bli nästa vår:)

3. N
    Medlem · Östergötland · 1 235 inlägg

Nonkan

Medlem
    Vi säljer både Husqvarna och färg (Gjöco) och har precis samma problem (det var NÅGON som repade en vagn :)). Den NCS-koden HVA använder verkar inte finnas i systemen där man kan blanda själv. Jag har inte forskat närmare i det, men det är tråkigt att det ska vara så svårt.

Det blir faktiskt samma problem med Jonseredsröd, den är skitsvår att få fram.

Det verkar som att RAL-koder stämmer bättre när det är metallmålning med hög glans, men jag vet inte om HVA använder RAL, Stiga gör det i alla fall och den stämmer.

4. CCPusher
    Medlem · Malmöhus · 805 inlägg

CCPusher

Medlem
    Shit vad sugen jag blev på en åkgräsklippare nu! :-O

5. P

PeddaIndian

Medlem
    Kanske någon här kan översätta min NCS-kod jag fått från husqvarna till RAL-kod ? Sedan kan jag gå in till en annan färghandlare och se om dem kan få fram rätt kulör via det.

kanske till och med färghandlaren kan omvandla NCS till RAL ?

Imorgon skall jag svarva axel-tappar till spännhjulen till remkonstruktionen till slungan så är den nästan klar sedan, provkörning efter det och sedan målning och redo för en massa snö:)

6. P

PeddaIndian

Medlem
    jasså....varför så sugen?:)

7. CCPusher

CCPusher

Medlem
    Tja, vad tror du?
    För att här är en massa dårar som bygger kärror och slungor och gud vet allt förståss! ;)

8. Bjurran
    Medlem · Värmland · 1 659 inlägg

Bjurran

Medlem
    Efter att ha sett bilderna här blir jag sugen på att börja bygga lite till min stiga villa. En kärra blir nog det första, eller kanske inte. Även om jag har ett dubbelgarage så har jag aldrig sett ett garage med så mycket plats till övers som det är på bilderna i denna tråden. Får nog börja bygga större garage och förråd och sådant först... Och där sprack budgeten... Humpf...

9. P

PeddaIndian

Medlem
    Bara inhandla en åkgräsklippare då ju:D Jag handlade traktor-åkis även om jag hellre gillar front-klippare när det gäller klippa gräs. Fast jag visste med mej när jag köpte min åkgräsklippare att jag skulle bygga lite tillbehör till den så därför jag valde en traktormodell.

Jag köpte min i slutet på sommaren, en Husqvarna LTH151 är det. alltså senaste 15hk kohler motorn och hand-hydrostat, fast finns en pedal på vänstersidan med broms/koppling.

Rekommenderar verkligen denna traktor då man har superkänsla i hand-hydrostaten:)

10. P

PeddaIndian

Medlem

jag skall ta lite kort på garaget utvändigt så se ni att de inte är så stort. fast klart jag får nog in en 4-5 volvo-kombi's hehe:D

11. P

PeddaIndian

Medlem
    Ikv'äll har jag arbetat på och fått klart konstruktionen till remspänningen för långa remmen som driver slungan. skall svetsas på ramen imorgon kväll. Glömde tyvärr kameran inne ikväll och orkade såklart inte gå och och hämta den. Kommer bilder imorgon:)

12. CCPusher

CCPusher

Medlem
    Jag bor i lägenhet...

• Laddar…
  13. P

PeddaIndian

Medlem
    ta den i hissen upp och ha den i hallen;)

14. CCPusher

CCPusher

Medlem
    Hehe.
    Tja, hade jag inte använt hallen som cykelgarage redan så hade det helt klart varit ett allternativ :D

15. galento
    Medlem · 1 422 inlägg
    Vi hade frontklippare tidigare och den var smidigare men vi ville ha uppsamlings-funktion till både gräs och löv så vi bytte till Partnern.Mot att ha kört med manuell vxl tidigare och nu med hydrostat så man glad man valde hydrostat.:)

Den är mycket lättkörd med en pedal fram och en pedal back.Man blir heller så inte sliten i foten som många blir med en "vippa" fram/back.Då den har dubbla knivar på varje axel kan man klippa när gräset är fuktigt utan att det blir tätt i röret upp till behållarna,vi är kanonnöjda med den:D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.