Jag har en snöslunga meec sn210 som startar men slungar inte ut snön !kan någon tipsar mig…har kollat rem och skruvar allt sitter bra där

Jag tycker att det låter som att den går på tomgång. Du behöver mer snurr på den.

• Gilla
husägaren TS och 5 till
  • Laddar…
Låter lite som att du behöver få på mera varv på motorn

• Gilla
husägaren TS och 3 till
  • Laddar…
Patrik440
Går den på choken tro?

• Gilla
husägaren TS och 3 till
  • Laddar…
Det låter som en går på tomgång och choke samtidigt

• Gilla
husägaren TS och 3 till
  • Laddar…
Dessutom ska du aldrig slunga mot huset eller andra föremål du är rädd om. Förr eller senare kommer en sten följa med.

• Gilla
husägaren TS och 3 till
  • Laddar…
Slå av choken!

• Gilla
husägaren TS och 3 till
  • Laddar…
S Sadraa skrev:
Jag har en snöslunga meec sn210 som startar men slungar inte ut snön !kan någon tipsar mig…har kollat rem och skruvar allt sitter bra där
Tack för alla tips så fort jag rör chocken den slocknar måste vara nått fel där 🙏

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
En del (Jula)maskiner är väldigt griniga på att bensinen ska vara färsk. Om soppan är från förra året kan det förklara problemet

• Gilla
Sadraa och 2 till
  • Laddar…
Om där är orginal tändstift så byt det genast till ett kvalitetsstift från tex Ngk eller champion

• Gilla
Sadraa
  • Laddar…
Rengör luftfilter, byt tändstift. Kolla även att den får soppa som ska, dvs inte klämd bränsleledning.

• Gilla
Sadraa
  • Laddar…
Cheesen
S Sadraa skrev:
Har du provat att ge lite gas?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.