Byggahus.se

Snörasskydd placering

1. 2
    Medlem Nivå 6
    Hej
    Satt upp mitt snörasskydd på garaget. Läste på att den skulle sitta på andra raden. Det verkar ju mer eller mindre vara en standard har jag sett nu när jag spanar in lite olika tak.
    Men lik fan råka jag sätta den första konsollen på första raden . Då den sitter i 10 skruvar så valde jag att försätta sätta dom "fel ". Det borde väll gå lika bra så som jag har satt det? Eller vad är tanken med att det ska sättas en rad högre upp. Detta är ett plåttak. Bör jag vara orolig?

2. R
    Medlem · Nivå 19
    Man brukar alltid sätta det i linje med vägglivet för att inte riskerna att knäcka takfoten. Vad stod det i tillverkarens anvisningar?

• Laddar…
  3. 2
    Medlem Nivå 6
    Det står faktiskt ingenting om att det ska vara på andra raden. Därimot att man ska montera så långt ner som det går.
    Jag såg en monterings film från en snickare som sa att det skulle vara på andra.
    Det funkar nog ändå.

4. R
    Medlem · Nivå 19
    Bilden där det står att det skall monteras så långt ner som möjligt visar väl att det skall sitta innanför vägglivet?

5. 2
    Medlem Nivå 6
    Ja precis. Bilden visar ju andra raden också. Du har nog rätt i det. Får hålla lite koll på taket om det blir för mycket snö på det.
    Tack för svaren

• Laddar…
  6. roofius
    Medlem Nivå 1
    Ska inte vara något problem , men ja i huvudsak just för o hamna innanför takfot

• Laddar…