Hej!

Jag undrar vad man gör när snickaren man har anlitat är borta.

Jag har letat länge efter en snickare som kan göra ett skitjobb, byta syll och golvbjälkar. Det har inte varit lätt men tillslut hittade jag en firma som hävdar att man gjort det många gånger förut och som kan komma och sätta igång snart.

Förra veckan kom de och lämnade lite virke och sågade bort några av golvbjälkarna som skulle bytas och sedan dess har jag inte sett till dem eller hört ett ljud. Han svarar inte när jag ringer och ringer inte upp när jag lämnat meddelande.

Jag vill ju gärna ha ett golv innan semestern så jag kan fixa kök och tapeter och lite sånt och jag har sagt att jag vill att det ska vara färdigt om en vecka så jag hinner lägga golv innan installatören av min luftvärmepump kommer. Något han sa inte var några problem. Det ser ju lite mörkt ut eftersom de knappt har börjat.

En annan sak som oroar mig lite är att min granne (pensionerad snickare) var där den dagen de jobbade och pratade med dem och han ansåg att de inte alls vet vad de skulle göra för att få det bra.

Vad ska jag göra? Ta dit en annan firma som får fortsätta? Hur gör jag med ev. betalning? Vi har inget skriftligt över huvud taget.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.