3 669 läst · 2 svar
4k läst
2 svar
Snickarfärdig vind?
Mitt smartstarthus kommer snart att levereras och jag ser märkligt nog framemot att få gå lös på insidan med interiörjobbet. I beskrivningen av det hus jag har beställt så har jag flera gånger stött på begreppet "snickarfärdig vind". Vad innebär detta? Är det något som är färdigt på vinden?
Jag reagerade på detta begrepp p.g.a. att det i inredningspaketet för ovanvåningen ingick bl.a. isolering och det tolkar jag som att i princip inget är färdigt på ovanvåningen. Inte mer än möjligtvis de löst liggande golvspånskivorna...
Så frågan är alltså vad omfattar snickarfärdig vind?
Jag reagerade på detta begrepp p.g.a. att det i inredningspaketet för ovanvåningen ingick bl.a. isolering och det tolkar jag som att i princip inget är färdigt på ovanvåningen. Inte mer än möjligtvis de löst liggande golvspånskivorna...
Så frågan är alltså vad omfattar snickarfärdig vind?
Hej crasse!
Beijer har dels ett isoleringspaket för att isolera vinden. Utöver detta finns även ett vindspaket där det ingår, reglar, gips, dörrar etc.
Snickarfärdig vind menas när man köpt dessa av Beijer.
Hälsningar
Martin Lahger / smartstart
Beijer har dels ett isoleringspaket för att isolera vinden. Utöver detta finns även ett vindspaket där det ingår, reglar, gips, dörrar etc.
Snickarfärdig vind menas när man köpt dessa av Beijer.
Hälsningar
Martin Lahger / smartstart