min snickare har rivit klädkammare i min lägenhet och han ska lägga golv fiskbensgolv och jag är orolig för att golvet ska knäckas på grund av att undergolvet/underlaget är ihålligt. Jag har påpekat det men han tror inte att det blir ett bekymmer?
Jag har foton och jag skulle gärna vilja ta imput och åsikter från en andra.

tack för hjälpen!

• Renoveringsarbete, gammalt trägolv, vägg med spricka, bristfälligt byggnadsarbete eller skada, behov av reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsarbete, upprivna golvlistor, trägolv, synliga spikar, någons fot i hörnet, byggavfall.
    Skapa konto
  • Renovering, upprivet golv, betong och trä, byggdamm och verktyg.
    Skapa konto
  • Renovering pågår, golv öppnat uppvisar underliggande konstruktion och rester av rivningsarbetet.
    Skapa konto
  • Renoveringsarbete, trägolv delvis avlägsnat, exponerade reglar, byggavfall, verktyg till vänster, renoveringsprojekt pågår.
    Skapa konto
Unikt namn
Har din snickare lagt många fiskbensgolv i sitt liv?
Vågar han garantera att golvet blir fritt från knarr?

• Gilla
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
Det är om inte annat väldigt viktigt att det är jämt för att det ska bli tätt och fint.

Har själv lagt fiskben på liknande underlag(bortsett från det stora hålrummet i golvet som ni måste göra något åt) och det blev bra. Viktiga är som tidigare personer skriver att golvet måste vara jämnt så en slipning rekommenderas oftast. Kanske efter det gå och dra i några extra skruv i undergolvet så att det inte knarrar.

R
Faariiis Faariiis skrev:
min snickare har rivit klädkammare i min lägenhet och han ska lägga golv fiskbensgolv och jag är orolig för att golvet ska knäckas på grund av att undergolvet/underlaget är ihålligt. Jag har påpekat det men han tror inte att det blir ett bekymmer?
Jag har foton och jag skulle gärna vilja ta imput och åsikter från en andra.

tack för hjälpen!
Ser undergolvet ut som det gör så är det att föredra med ett tunnare typ golvspån om 12mm som ett mellangolv..
Ta gärna diskussionerna skriftligt med din hantverkare om detta så att du har det svart på vitt om problem skulle uppstå i framtiden…

maskeradeproggaren
Det där är att be om problem. Jag hade INTE gått med på att lägga direkt på ett sådant underlag. Lägg tunt spångolv under eller liknande. Hade han inte gått med på det hade jag bytt snickare...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.