Byggahus.se

Snickaren har skruvat i ny diskbänk

1. elle10
    Besserwisser · Jönköpings län · 50 inlägg

elle10

Besserwisser
    Experterna måste få utlopp för sin expertis

• Laddar…
  2. Okarlsson
    Renoveringsnovis · 801 inlägg

Okarlsson

Renoveringsnovis
    Man kan ju också tycka att trådar om hantverkarkonflikter bara får skapas efter att man haft en lång diskussion med hantverkaren där konflikten är ett faktum och ingen lösning är i sikte. Själv tycker jag själva "diskussions"-delen i ett diskussionsforum är det som gör det intressant. Den intressanta diskussionen i detta ämne är ju hur långtgående krav man kan ställa på hantverkare som gör misstag i uppdrag, både juridiskt och moraliskt. För egen del tycker jag det är intressant (även om en funktion i forumet att bryta ut trådar som går OT kanske vore något).

• Laddar…
  3. loka1
    Renoverare · Stockholm · 46 inlägg

loka1

Renoverare
    Tack för tipset!! Älskar det här forumet :)

Täby är tyvärr lite för långt bort. Men jag ringde en lokal smidesfirma som tipsade om en annan lokal firma som jobbar med rostfritt och de sa att det var inget problem. De tillverkar bl.a. rostfria bänkar för storkök så det verkade som att de vet vad de gör.
    Det kostade mindre än hälften av nypriset.

Och så blev diskbänken som ny igen.

Edit: Just det, jag ringde runt och inte snickaren. Men som jag tidigare skrev tycker jag att han gjorde ett bra jobb annars och det känns bra att den här historien inte blev dyrare än nödvändig.

Redigerat 9 jan 2020 15:21
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.