Byggahus.se

Snickaren har skruvat i ny diskbänk

1. loka1
    Renoverare Nivå 4
    • Laddar…
  2. Appendix
    Husägare · Nivå 10
    Ja det där blir nog svårt att massera ut på ett snyggt sätt.
    Så det får snickaren ersätta.
    men han har samtidigt rätt att försöka rätta till det.

Som tur är har de flesta ansvarsförsäkringar. Speciellt om du kör vitt på faktura :)

Men vad säger snickaren?

• Laddar…
  3. sunnis
    Medlem Nivå 5
    De där är dessvärre helt omöjligt att få 100% bra igen.

Jag skulle krävt en ny diskbänk. Att hålla reda på skruvlängder hör till yrket.

• Laddar…
  4. G
    Medlem Nivå 2
    En skicklig plåtslagare som kommer åt bägge sidorna av plåten bör kunna få dom bucklorna att försvinna nästan helt eller helt. Frågan är var man hittar en sådan som vill ta sig an jobbet, och vad det kommer kosta.

• Laddar…
  5. loka1
    Renoverare Nivå 4
    Jag tänkte kolla först här innan jag skriver det till honom. Tänkte också att han måste få chans att åtgärda om han vill, men jag undrar också om det överhuvudtaget går att fixa.

Det är såklart vitt på faktura och han har försäkring.

• Laddar…
  6. loka1
    Renoverare Nivå 4
    Ok, men det är ju en spånskiva (eller liknande?) som är limmad på undersidan...

7. G
    Medlem Nivå 2
    Då utgår jag från att det måste loss först. Teknikerna som används för att rikta bucklor är inte så komplicerade, men det kräver att man kommer åt bägge sidor på ett vettigt sätt. Ibland även att man kan värma rejält för att krympa plåt som sträckt sig.

Jag skulle gissa på att det kan vara enklare att byta ut den än att hitta någon som åtgärdar skadorna med bra resultat.

8. loka1
    Renoverare Nivå 4
    Han gjorde annars ett bra jobb tycker jag.
    Det finns några saker att åtgärda men det måste ju vara normalt när man renoverar ett helt kök.
    Tror att alla gör fel ibland... Det gör jag också på mitt jobb ;-)

9. loka1
    Renoverare Nivå 4
    Han såg inte felet pga plastskyddet som var kvar på plåten. Jag upptäckte det idag när jag tog bort plasten.

• Laddar…
  10. Jonas ”Snabbe” Andersson
    Husägare · Nivå 8
    En plåtyta som denna blir omöjlig att räta ut. Det kanske går att få snyggare, och sen ett prisavdrag? Personligen hade jag nog inte brytt mig så mycket om jag fick lite rabatt, en diskbänk blir ju ändå repig och småbucklig förr eller senare hur man än gör.

11. Hemmakatten
    Moderator · Nivå 18
    Jag skulle inte nöjt mig med mindre än att jag fick en ny diskbänk.

12. T
    Lösvirkesbyggare · Nivå 13
    Måste ge snickaren chansen att försöka fixa skadan.

• Laddar…
  13. Okarlsson
    Medlem Nivå 4
    Är du ok med att det blir acceptabelt eller vill du ha det som nytt? Börja i alla fall med att bara poängtera att det blev bucklor av skruvarna och att det känns tråkigt. Han kommer antagligen försöka fixa det och du kan bedöma det eller så erbjuder han en ny direkt.

Personligen skulle jag acceptera några tusenlappar i avdrag om det blev ett ok resultat. Min diskbänk fick ändå bucklor inom några månader från ny.

• Laddar…
  14. S
    Medlem Nivå 9
    Hade känts väldigt tråkig att leva med om jag nu kostat på en hel köksrenovering. Så personligen hade jag försökt få en ny monterad.

Otur kan alla ha och är hantverkaren seriös så fixar han det så du blir nöjd.

• Laddar…
  15. Okarlsson
    Medlem Nivå 4
    Utmaningen ibland är att kapital står i motsats till att agera seriöst. 16k kan ju vara skillnaden mellan semesterresa eller camping