Hej!
ska börja bila upp golvet idag och har inte tänkt så mycket på vart jag ska placera alla grejer i badrummet.
gjorde därför en snabb ritning nu i morse och tänkte bara höra vad ni tror? går det att placera grejerna smartare på något sätt eller kan jag köra på det här?
tack på förhand! Mvh!
Inloggade ser högupplösta bilder Logga in![]()
-
-
30 jan 09:25 #2
Fundera först, jobba sen.
Det kommer spara mycket energi (och pengar!), antingen under utförandet eller vid användningen sedan. Troligen både och.
Så mitt tips är att lägga denna första dag på att göra en ordentlig plan istället. Skalenlig. Och helst gå titta på ett gäng badrum vilka mått som funkar och när det blir onödigt trångt.
Som svar på frågan. Ja, det går högst troligt placera allt på ett smartare sätt, men exakt hur är ju också en fråga om preferenser.
Kanske lättare med duschen längst in istället och handfatet där duschen är?- Laddar…
-
Viktor.J
Renoverare- Saltsjö-boo (Blekinge exil)
- Medlem sep 2020
- 2 245 inlägg
- 2 942 gillningar
- 467 bilder och filmer
30 jan 09:28 #3Känns spontant som att det är mycket luft.. kanske är tanken. Badrummet är ca 8,5 kvm.
Sedan hade nog jag inte velat ha toastopet rakt framför dörren så. Kanske bytt plats på komod och WC. Men vet inte vilken dörr man kommer in i.
Sedan tänker jag att den röda linjen/väggen kanske kan vara en nisch ? I så fall hade jag dragit in duschen till hörnet så man kan använda nischen för schampo etc. -
30 jan 09:35 #4
När du skissar var noga med att använda rätt proportioner så undviker du obehagliga överraskningar i slutet. Nu ser duschen konstig ut - jämför jag med tvättmaskinen ser duschen ut att vara 120x60...
Sen några frågor - vilken dörr används oftast? Var går avloppet idag (bör toan finnas i nån viss del av badrummet)? Hur många är ni som ska dela på badrummet / vill ni ha två hoar i kommoden?Redigerat 30 jan 09:42 -
30 jan 16:41 #5
Bra idé med nisch! De ska jag absolut ha i åtanke! Har byggt mpnga nischer i resten av huset också så en i badrummet skadar inte det är dörren framför kommoden som man kommer in igenom, den andra dörren är tänkt att gå till en bastu i framtiden, vilken dörr var de du tänkte du på? -
30 jan 16:44 #6
Ja de stämmer - proportionerna på inredning är helt och hållet taget ur luften, gjorde ritningen lite snabbt bara - väggarna stämmer dock - men ska tänka på de nu ikväll när jag gör ritningen lite mer ordentligt. Det är dörren intill kommoden som är själva huvuddörren man kommer in igenom. Tanken vid duschen är att ha en ganska stor glasvägg där tror ja -
30 jan 17:20 #7
Gärna 90 eller mer om det får plats.
-
30 jan 17:29 #8
-
Husägare · Uppsala · 291 inlägg 30 jan 18:1430 jan 18:14 #9
Ska ni torkat ätten i badrummet är det bra att planera för torklinor också.- Laddar…
-
31 jan 21:10 #10
Handdukstorken på samma sida som duschen var ett bra tips! De ska ja tänka på!
Liknande trådar
-
Hjälp med ventilation i garage (hög luftfuktighet - se ritning)
Miljö & Hälsa -
Hjälp att tolka ritning till att stärka upp takbjälkar
Tak & Vind -
Behöver hjälp med enkel carport bygglovsritning om någon har =)
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Konstruktionsritning Betongplint - hjälp med att tolka mått
Byggmaterial & Byggteknik -
Hjälp att tolka gamla byggritningar
Grund & Markarbeten