Hej! Jag har för flera veckor sedan putsad en kortvägg i källaren med putsbruk B. Och detta på videon uppstår på flera ställen. Om jag fortsätter dra fingret så gräver jag ett hål.

Ska en putsad vägg verkligen vara så här mjuk? Blir ju bedrövad för jag ville ju ha en slät och fin vägg..

Kan jag bredspackla väggen för att få till ojämnheter? Väggen är i källaren

J
B bighenk skrev:
Hej! Jag har för flera veckor sedan putsad en kortvägg i källaren med putsbruk B. Och detta på videon uppstår på flera ställen. Om jag fortsätter dra fingret så gräver jag ett hål.

Ska en putsad vägg verkligen vara så här mjuk? Blir ju bedrövad för jag ville ju ha en slät och fin vägg..

Kan jag bredspackla väggen för att få till ojämnheter? Väggen är i källaren
[video]
Hur gick du tillväga när du putsade?

Använde en putsspruta för att spruta upp putsen som jag sedan drog av med mot avdragsbanorna. Va relativt tjockt så putsade i 3 omgångar. Och använde ett svärd för att jämna till ytan.

J
B bighenk skrev:
Använde en putsspruta för att spruta upp putsen som jag sedan drog av med mot avdragsbanorna. Va relativt tjockt så putsade i 3 omgångar. Och använde ett svärd för att jämna till ytan.
Hur sköttes vattning före och efter? Mig veterligen ska puts skuras efter avdragningen med skurbräda för att jobba ihop det..

Vattnades flera gånger före och några dagar efter med ett par timmar mellanåt, men att skura drar ju fram en sådan grov yta. Men du tror att den inte kunde bita ihop pga det? Men den då borde den ju ändå vara hårdare djupare i väggen Men de är den ju inte

Finns det något jag kan applicera nu i efterhand för att binda ihop materialet och finns det något jag kan använda för att släta till ytan i efterhand utan att vara orolig för problem om källaren är lite fuktig ?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.