Siemens mikro med mekanisk lucköppnare som är trög. Kan man smörja den?

V
Prova med lite matolja.

V volvo51 skrev:
Prova med lite matolja.
VAR ska man smörja?

B Botilda1 skrev:
VAR ska man smörja?
Där det kärvar. ;)

Du får nog bättre svar om du beskriver problemet lite utförligare och gärna med bilder. Jag skulle inte välja matolja utan något "ickehärsknande" smörjmedel. Är plastdetaljer inblandade så kanske silikonspray kan passa. Men utan bättre problembeskrivning kan du i bästa fall få rena killgissningar.

A
B Botilda1 skrev:
Siemens mikro med mekanisk lucköppnare som är trög. Kan man smörja den?
Dörrlåset har en avgörande funktion i strålskyddet, man bör ta isär innan man hittar på något

Tack Alfredo. Riktig låsolja har jag, men aldrig skulle jag våga skruva isär något. Problemet är att jag måste trycka så hårt för att få upp luckan. Får väl försöka träna fingrarna :-)
Alfredo Alfredo skrev:
Där det kärvar. ;)

Du får nog bättre svar om du beskriver problemet lite utförligare och gärna med bilder. Jag skulle inte välja matolja utan något "ickehärsknande" smörjmedel. Är plastdetaljer inblandade så kanske silikonspray kan passa. Men utan bättre problembeskrivning kan du i bästa fall få rena killgissningar.
bättre problembeskrivning kan du i bästa fall få rena killgissningar.[/QUOTE]

Fick just ett tips av en installatör: ta tag i övre kanten på luckan med vä hand samtidigt som du trycker på öppnaren med hö! :-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.