Det händer då och då att jag saknar en liten kantfräs, nu senast för att jag behöver fräsa en profil vertikalt så att säga (på ett skåp som jag inte kan lägga ner) och det är jag inte så sugen på att göra med min tunga handöverfräs. Några tips? Liten och billig vore bra :)

Ingen? Det här brukar inte vara ett gäng utan åsikter :)

Boschs 12v kantfräs verkar bra, men jag har ingen erfarenhet av den själv, min minsta är deras 600 någonting med sladd, den funkar bra men för ren kantfräsning gissar jag att 12v-maskinen funkar bättre iom att stålet inte sitter i mitten utan en bit ut.

• Gilla
arasmus
  • Laddar…
Jag har både Bosch GKF 12V-8 och GKF600 samt större fräsar från dem. Oftast blir det den lilla 12V-fräsen som kommer till användning eftersom den är så smidig tack vare formen på bottenplattan. Köpte min för ett år sedan för 1250:- solo från Amazon.se. Fräsen funkar med 6 och 8mm spännhylsor

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
PeterFalun
i väntan på festools batteridriven version köpte jag en bosch på CO, fungerar fint

• Gilla
arasmus
  • Laddar…
P poba53 skrev:
Jag har både Bosch GKF 12V-8 och GKF600 samt större fräsar från dem. Oftast blir det den lilla 12V-fräsen som kommer till användning eftersom den är så smidig tack vare formen på bottenplattan. Köpte min för ett år sedan för 1250:- solo från Amazon.se. Fräsen funkar med 6 och 8mm spännhylsor
Tack, de är dom två jag tittat mest på också. Bär emot med ett nytt batterisystem bara. Det finns även en GKF550 som är mycket billigare. Någon anledning att inte köra på den? Den är bara för 6 mm, men det gör mig inget.

Har en GKF600 och efter jag skaffade den används knappt den gamla Elu Mof 96an längre.

• Gilla
arasmus
  • Laddar…
A arasmus skrev:
Tack, de är dom två jag tittat mest på också. Bär emot med ett nytt batterisystem bara. Det finns även en GKF550 som är mycket billigare. Någon anledning att inte köra på den? Den är bara för 6 mm, men det gör mig inget.
GKF550 verkar ha utgått nu från Bosch och ersatts med GLF 55-6. Mycket plast även på den nya jämfört med GKF600 som har mycket robustare konstruktion och en mängd användbara tillbehör om Du vill göra mer än enkla kantfräsningar. Till GKF 12V-8 är tillbehören få men det finns en tredjeparts skenstyrning som är OK till Bosch FSN skenor

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.