hejsan skall börja trean på byggprogrammet och jag måste göra ett projekt, jag har funderat på att göra en sådan som heter folkstugan skulle passa perfekt till gården jag bor på. http://www.polhus.se/se/produkter/fritidshus/folkstugan_24.aspx

detta är bilden, men ja har förmig att den skall kunna finnas på något billigare ställe, har även kollat hur mycket det kostar att bygga i block.

om inte annat finns det något liknande alternativ man kan bygga, varför jag valde denna är för att jag får lära mig hur ett huset är uppbyggt i min egna takt med tex reglar, vindpapp osv en miniatyr av ett hus plus att det sticker ut och är fint.

men varför jag frågar er nu är för att bilen gick sönder i både kopplin och växellådan och det kostadede en förmögenhet att byta och skulle gärna behöva hjälp med tips och råd om vad man kan bygga om inte annat vad jag skulle kunna så det liknar denna så ekonomin och tiden går ihop. denna projekttid ligger på hundra timmar men måste jag överstiga detta spelar det ingen roll, bara jag får lära mig snickaryrket så gott det går.

så vad är ett passande projekt. Kom med tips gott folk.

mvh :D

Du kan ju bygga en riktigt "lyxig" lekstuga, som ett litet hus. Den kan du säkert sälja på blocket för minst 20000 kr om den är modern och i rätt färg.

Bor du vid ett lite rikare nybyggt bostadsområde med flera liknande hus ökar din chans att sälja det till ett bra pris.
Du bor på gård och har kanske möjlighet att köra "home delivery". Det är ett plus bara det.

hm intressant intressant, men då kostar väl materialet mer än 2000:- har du ritningar osv,,, hur lång tid kan en sådan i genomsnitt att bygga?

Ska du göra ett projekt i skolan, där du ska bygga ett hus och betala det helt själv?
Om du går byggprogrammet så ska du bygga ett hus i lösvirke, inte nån byggsats.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.