Byggahus.se

Smarta Hem

1. A
    Medlem Nivå 1
    Hej!

Hjälp mig med mitt examensarbete genom att gå in och svara på följande enkät! Inte så många frågor och det tar cirka 5 minuter att svara på den. Jag skulle verkligen uppskatta det jätte mycket! Dela gärna länken, jag behöver få in så många svar som möjligt från folk i olika åldrar. Din bror syster kompis mamma pappa mormor farfar faster morbror arbetskollega.. Ja allt och alla!

Jätte tacksam på förhand! [​IMG]

https://www.webbenkater.com/s/dc58405

2. B
    Medlem · Nivå 9
    Done!

3. Nyfniken
    Medlem · Nivå 18
    Klar.

Det ska ju alltid gnällas på enkäter av viktigpettrar som kan bättre själv, så jag försöker låta bli. Men jag kan ändå inte låta bli att undra hur många som kommer svara att det inte är speciellt viktigt med sophantering hemma...

4. ullberg
    Medlem · Nivå 15
    Välkommen till BH!

Även jag har fyllt i den och tillägger att du gärna får återkoppla till resultatet, eller redan nu berätta var du gör ditt exjobb (skola / institution etc.) så kan man leta reda på det så småningom.

Ett litet tips är att tydliggöra vilken siffra som signalerar högst resp. lägst prioritet. Jag tror jag gissade rätt och begreppet "prio ett" kan man ju använda som vägledning. Men som kuriosa kan jag meddela att jag i 7:an råkade få "fel" praoplats för att jag hade en annan uppfattning om hur man angav prioriteter (det året fixade skolan praoplatserna och man fyllde i önskemål på en lista, där var lägre siffra lägre prioritet, vilket inte stämde med min uppfattning...)

/U

5. A
    Medlem Nivå 1
    Oj nu dök den upp 2 gånger, men jag får tacka alla som deltagit för hjälpen! Tack så mycket för era tips även.

Syftet med arbetet är att undersöka hur man skulle kunna utveckla eller kombinera energismarta produkter på ett för kunden så bra sätt som möjligt. Detta genom att analysera energikonsumentens behov och beteende och därefter göra en marknadsanalys av de produkter som finns på marknaden idag, för att sedan försöka matcha hur väl utbudet följer efterfrågan. Frågorna som examensarbetet ska besvara är:

Vilka behov finns det att styra vår energianvändning och vilka metoder finns det för att göra detta?

Hur ser det smarta hemmet ut idag och om 5 år?

Vilka funktioner kan/bör ett smart hem innehålla?

Vad kan man göra för att öka den stora massans medvetenhet om sin energianvändning?

6. A
    Medlem Nivå 1
    Hej igen!

Det är några dagar kvar att svara, jag skulle uppskatta det enormt om fler kunde delta! Det går jättesnabbt!
    https://www.webbenkater.com/s/dc58405

Tacksam på förhand!
    Mvh

7. cust3000
    Medlem Nivå 11
    Besvarat :)